loading...

نیوزسل

پس از انتشار نتایج اولیه، داوطلبان کنکور سراسری این امکان را دارند که از بین دو پردیس دانشگاه آزاد و رشته های مورد تایید، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. در نیمه دوم مرداد ماه، متقاضیان بر اساس رتبه و


پس از انتشار نتایج اولیه، داوطلبان کنکور سراسری این امکان را دارند که از بین دو پردیس دانشگاه آزاد و رشته های مورد تایید، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. در نیمه دوم مرداد ماه، متقاضیان بر اساس رتبه و تراز خود برای کنکور دی و تیر انتخاب رشته می کنند.

انتخاب محل برای کنکور سراسری گام بزرگی است و اگر به درستی انجام شود، داوطلبان به مکان مورد نظر خود نزدیک می شوند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند باید وضعیت تحصیلی خود را بررسی کرده و پس از تجزیه و تحلیل اولین کارنامه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمون مورد نظر خود، قسمت ها مشخص می شود.

سال به سال با متقاضیانی مواجه می شویم که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته، می خواهند از رشته ای که در آن پذیرفته شده اند انصراف دهند یا به آن منتقل شوند، از سوی دیگر، شرایط پیچیده پذیرش و هزینه های انصراف از تحصیل ممکن است. باعث می شود بسیاری از متقاضیان آینده تحصیلی خود را از دست بدهند.

برای انتخاب صحیح و اساسی رشته؛ نحوه انتخاب رشته؛ نحوه اولویت بندی گزینه ها؛ دانستن مواردی مانند تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری مهم است. هر کنکوری با دانستن این موارد می تواند فرم انتخاب رشته کنکور را به بهترین نحو تکمیل کند و در نهایت نتیجه دلخواه را بگیرد. با توجه به اهمیت انتخاب رشته در کنکور سراسری، در این مقاله باقی مانده توضیح جامعی از زمان و شرایط ارائه شده است. روش های آماده سازی جایگزین ارائه شده است. با ما بمان.


زمان انتخاب یک ورودی ملی است

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد. متقاضیانی که در کارنامه اولیه خود امکان انتخاب رشته را دارند می توانند رشته های مورد علاقه خود را در رشته های مورد تایید انتخاب کنند.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری در دی و تیرماه برگزار می شود. بولتن مقدماتی داوطلبان کنکور D اواسط اسفندماه منتشر می شود اما زمان انتخاب رشته این دسته از داوطلبان همزمان با داوطلبان کنکور تیرماه سال آینده همزمان با یکی دیگر در نیمه دوم آگوست.

لازم به ذکر است که به غیر از مهلت 5 روزه انتخاب رشته در هر سال، مهلت انتخاب رشته برای افرادی که به هر دلیلی انتخاب می شوند یا از دست می دهند چند روز دیگر تمدید می شود. ، حق اعتراض و پرکردن فرم انتخاب محل مناسب کنکور خود را ندارند.

داوطلبان می توانند قبل از هر کاری، راهنمای انتخاب اصلی آزمون سراسری سال قبل را مطالعه کنند تا در مورد مشاغل پیشنهادی و نحوه انتخاب رشته و همچنین کلیه مراحل و شرایط آن اطلاعات کسب کنند. به داوطلبان توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری، مقاله زیر را مطالعه کنند.


ارزیابی کارنامه اولیه کنکور سراسری

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری اطلاعات مفیدی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد به گونه ای که انتخاب رشته را دقیق و بدون ابهام می کند. به کمک این اطلاعات متقاضیان از وضعیت پاسخگویی سوالات کنکور، رتبه، تراز و وضعیت گزینش اصلی در دوره های روزانه و غیر روزانه مطلع می شوند.

بنابراین تحلیل صحیح تمامی قسمت های این کارنامه تاثیر بسزایی در انتخاب رشته کنکور دارد که برای راحتی داوطلبان در قسمت های مختلف این کارنامه تعریف شده است. کارنامه کنکور سراسری دارای چندین بخش است که هر بخش طیفی از اطلاعات را ارزیابی می کند. در این بخش به معرفی این ویژگی ها پرداخته ایم:

متقاضیان کنکور سراسری می توانند با اطلاع از رشته ها (همه وقت، عصر، پیام نور، پردیس های غیرتجاری و دولتی) رشته های بومی را انتخاب کنند. داوطلبان در انتخاب رشته مورد نظر خود باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

هزینه: تحصیل در دوره های غیر روزانه (شب، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور) با پرداخت شهریه امکان پذیر است. بنابراین متقاضیان باید به ترتیب اولویت های خود به ثبت نام پردیس خودگردان، ثبت نام کارشناسی دوم (عصر)، ثبت نام پیام نور و غیرانتفاعی توجه کنند و بر اساس توان مالی خود، حوزه های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. . .

دروس: در نظر گرفتن رشته های تحصیلی که توصیه می کنیم اولویت انتخاب را در هر نیمسال اول از بین دروس روزانه و سپس دوره های غیر روزانه (نوبت دوم، موسسات غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس مستقل) را در اولویت قرار دهید بسیار مهم است.

کیفیت: سطح کیفیت آموزش در دانشگاه های مختلف متفاوت است و دانشگاه ها بر این اساس رتبه بندی می شوند. لذا داوطلبان می بایست هیأت علمی دانشگاه مورد نظر را بررسی کرده و کیفیت پودمان انتخابی را بررسی کرده و برای انتخاب خود در نظر گرفته شوند.

مسیر: یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، مسیر متقاضی است. کیفیت تحصیلی مشهود است. اما متقاضیان به دلیل مسافت، دانشگاه های دیگر را انتخاب می کنند.

توجه: چنانچه داوطلبی در زمان ثبت نام اقدام به خرید این کارت نکرده باشد، اما امتیاز تحصیلی لازم برای انتخاب مقصد در این دانشگاه ها را دریافت کرده باشد، در صورت تمایل می توانند در قسمت انتخاب مقصد اقدام به خرید کارت اعتباری نمایند.

داوطلبانی که امکان انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را دارند توجه داشته باشند که انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد با انتخاب رشته کنکور سراسری ادغام شده است اما امکان انتخاب رشته های دیگر وجود دارد. این کار به صورت جداگانه از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه انجام می شود. پس از دانلود و مطالعه فرم آنلاین آن سایت را پر کنید.

مشاهده متن کامل:  https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/

نیوزسل بازدید : 126 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402 زمان : 11:51 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 199
  • باردید دیروز : 301
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 500
  • بازدید ماه : 10,341
  • بازدید سال : 32,859
  • بازدید کلی : 81,086