loading...

نیوزسل

چندی پیش، وقتی نوبت به لامپ ها می رسید، همه فکر می کردند که با محصولی لوکس سروکار دارند که شاید وجود آن در خانه ضروری نباشد. اما حالا این محصول به ظاهر ساده تبدیل به یک محصول آلمانی شده که به راحتی می


چندی پیش، وقتی نوبت به لامپ ها می رسید، همه فکر می کردند که با محصولی لوکس سروکار دارند که شاید وجود آن در خانه ضروری نباشد. اما حالا این محصول به ظاهر ساده تبدیل به یک محصول آلمانی شده که به راحتی می توان آن را به یک دکوراسیون ساده اما مدرن تبدیل کرد. اما آباژور چیست و چگونه می تواند دکوراسیون خانه را زیباتر کند؟ آبژور یا نورتاب محصول جدیدی نیست و بسیاری از ما خاطرات خوبی از آن داریم. این محصول هم برای دکوراسیون منزل و هم برای نورپردازی قابل استفاده است.

استفاده از لامپ در دکوراسیون

اهمیت آباژور چهره بیشتر در پرتو دکوراسیون منزل است. در واقع داشتن یک آباژور به تزئین خانه شما با نور ملایم و تاثیر بیشتر کمک می کند. آنچه که آباژور را به انتخابی مهم برای دکوراسیون منزل تبدیل می کند نور غیر مستقیم آن است که فضایی مناسب و آرام به دکوراسیون منزل می بخشد.

آباژور را در کجای خانه قرار دهیم؟

بهترین مکان برای قرار دادن لامپ به سبک دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. برای مثال نور ثابت بهترین انتخاب برای خرید نور مناسب برای پذیرایی شماست. بسیاری از مردم بر این باورند که لامپ ایده آل برای پذیرایی در دنیای مدرن، لامپی است که نور کمتری و غیرمستقیم در دکوراسیون بدهد. البته اکثر لامپ ها دارای نور غیر مستقیم هستند. زیرا نور را از بالا و غیر مستقیم به محیط ساطع می کنند.

اگر دکوراسیون سنتی را ترجیح می دهید بهترین انتخاب برای طراحی نورپردازی در اتاق نشیمن چراغ سلطنتی است که با مبل فلزی و لوستر سلطنتی کیفیت خوبی ایجاد می کند. در واقع بیشتر انواع و رنگ های مختلف موجود در بازار با نورپردازی اتاق ترکیب می شود که ویژگی های دیگری نیز دارد. تنوع آن بسیار زیاد است و برای کسانی که عاشق تزیینات طبیعی و نشانه های طبیعت هستند می توانیم لامپ های چوبی را پیشنهاد کنیم که کمی با انواع دیگر لامپ ها متفاوت است.

اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند لامپ را در داخل اتاق پذیرایی و در کنار مبلمان خود قرار دهند به همین دلیل چیدمان لامپ در اتاق پذیرایی بسیار مهم است. با این حال باز هم بستگی به محل قرارگیری مبلمان و موارد دیگر شما دارد و به همین دلیل قبل از خرید آباژور باید بدانید آن را در کجای خانه قرار می دهید. اگر قصد خرید لامپ در کنار مبل را دارید، بسیار مهم است که به رنگ و میزان نوری که در آن قسمت از خانه می تابد فکر کنید و یک لامپ مناسب بخرید.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در اتاق مطالعه آباژور می گذارند. در این صورت می توان از آن به عنوان چراغ مطالعه استفاده کرد و فضایی راحت برای مطالعه ایجاد کرد.

حتی با توجه به اینکه دنیای مد و دکوراسیون بیشتر به سمت سادگی پیش رفته است، انتخاب آباژور برای زوج های جوان بیشتر به سمت مدل اسپرت آباژورها سوق پیدا کرده است که مشخصا بخشی از آباژورهای شیک موجود در بازار است. تنوع این مدل لامپ جدید در درجه اول در رنگ و ارتفاع نهفته است. یکی از آنها لامپ پایه بلند است که می تواند با دکوراسیون منزل شما ترکیب شود. از آنجایی که فضای خانه بیشتر است، برخی از افراد مجموعه ای از آباژورها را برای قرار دادن لامپ در اتاق نشیمن انتخاب می کنند تا بتوانند چندین مدل لامپ مشابه در اندازه های مختلف را در خانه خود قرار دهند.

انواع لامپ

بازار آباژور بسیار منعطف است و انواع آباژورها را می توان بسته به جایی که قرار است قرار داد انتخاب کرد. برخی افراد دوست دارند در اتاق خواب آباژور بگذارند تا با دکوراسیونی ساده، نور لازم برای مطالعه آخر شب را دریافت کنند. این انواع مختلف آباژورها برای قرار دادن در اتاق خواب موجود هستند. برخی از این آباژورها عمودی هستند و بدون میز در کنار تخت قرار می گیرند. برخی از آباژورها رومیزی هستند. یعنی روی یک میز ساده کنار تخت قرار می گیرد. مدل های جدید آباژور متناسب با سلیقه های مختلف است که برخی از مدل ها آباژورهای دیواری سبک نرم و آباژورهای طرح دار هستند.

به طور کلی حق شما برای انتخاب مدل های مختلف آباژور بسیار گسترده است; با این حال، به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد، یک سایه ساده یا حتی ارزان، گزینه بهتری نسبت به سایه بیرونی است. همه چیز به خانه شما، دکوراسیون و نوری که در خانه خود خواهید داشت بستگی دارد. اساس انتخاب آباژور، دانستن این چند نکته و دانستن مدل های مختلف موجود در بازار است.

البته خرید آباژور به دلیل تنوعی که دارد نیاز به حداقل دانش قبل از خرید دارد. وقتی وارد بازار آباژور می شویم یا برای خرید وارد فروشگاه آباژور می شویم با تنوع بسیار زیادی از این محصول مواجه می شویم. از چراغ های زمینی گرفته تا چراغ های درختی و انواع مدل های چراغ های پذیرایی.

بسته به قسمتی از خانه که انتخاب می کنید، می توانید محصولات مختلفی را انتخاب کنید. داشتن راهنمای انتخاب آباژور قبل از خرید به شما کمک می کند تا مقدار زیادی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. قبل از خرید بهتر است در مورد انواع آباژور اطلاعات لازم را کسب کرده و بهترین برندهای تولید کننده آباژور را بشناسید. برخی از افراد ترجیح می دهند قبل از خرید انواع مدل ها را در اینترنت جستجو کنند و عکس هایی از آباژورهای جدید یا مدرن متناسب با خانه خود پیدا کنند. البته می توانید با مراجعه به فروشگاه آباژور عکس هایی از آباژورهای جدید را نیز ببینید و انتخاب درستی داشته باشید.

نکات مهم در خرید آباژور از کادوساز

درک حداقلی از نور روز مرحله مهمی است که شما اکنون به آن مجهز شده اید مرحله بعدی دانستن نکات مهمی است که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید همچنین توجه به طول، عرض و ابعاد نور روز مهم است. برای بهبود نور روز در پذیرایی مفید است

گاهی اوقات ما یک محصول را فقط به دلیل زیبایی آن می خریم. با این حال، متوجه شدیم که با سایر اجزای دکوراسیون خانه مطابقت ندارد. البته ارتفاع سایه هم مهم است. البته این ابعاد بسته به نوع آباژور متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک چراغ رومیزی ممکن است تقریباً 34 سانتی متر طول و عرض و 58 سانتی متر ارتفاع داشته باشد، در حالی که آباژور کنار سالن از نظر طول و عرض بسیار بزرگتر خواهد بود.

آباژورهای ایستاده گاهی از نیم تا یک متر ارتفاع دارند. همه این متریال ها و انتخاب ها به دکور منزل شما و نوری که برای این دکور می خواهید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر دکوراسیون منزل شما سنتی است، بهتر است از آباژورهای کوچک، آباژورهای کلاسیک یا آباژورهای کریستالی استفاده کنید. اگر انتخاب شما این مدل آباژور کلاسیک است، باید به موقعیت آن یا میز آباژور دقت کنید تا با یکدیگر سازگاری داشته باشند.

به طور کلی داشتن دانش در مورد لامپ ها و داشتن راهنمای انتخاب لامپ مناسب می تواند کمک زیادی به شما کند. توجه داشته باشید که علاوه بر محصولات فنی که ممکن است در نگاه اول قابل تشخیص نباشند، اجزای سازنده نور را نیز بشناسید تا انتخاب درستی داشته باشید.

آباژور برای دکوراسیون های مختلف

لامپ روشنایی

مدل روکش لامپ

تعداد لامپ یا نوع آباژور

قیمت آباژور

لامپ های برندهای ایرانی و خارجی

سایه ها برای دکوراسیون های مختلف

اما نکته دیگری که در این بین باید به آن توجه کنید جنس صفحه نمایش و کیفیت پوشش آن است. همانطور که گفته شد هدف برخی از لامپ های خرید ایجاد چیدمانی تازه و جدید برای خانه و نمایشگرهای مناسب برای پذیرایی است. اما جدای از آن، باید به متریال صفحه نیز توجه کنید. زیرا تاثیر زیادی در طول زندگی شما خواهد داشت. انتخاب متریال بدنه مناسب برای لامپ در کنار انتخاب رنگ سایه یا کلاهک مناسب می تواند خریدی مطمئن را برای شما به همراه داشته باشد.

لامپ می تواند از چوب، شیشه، کریستال، فلز یا مس ساخته شود. بسته به درخواست شما، ممکن است گزینه های دیگری نیز داشته باشید. به عنوان مثال لامپ های مسی بیشتر برای تزئینات سنتی و آنتیک مناسب هستند.

آباژور

دقت محاسبه خاکستری مهم نیست. زیرا اگر آن را روشن کنید، نور در دکوراسیون شما به کلی تغییر می کند. حالا که با انواع خاصی از لامپ ها آشنا شدید، به یاد داشته باشید که موقعیت لامپ بسیار مهمتر از روشنایی اتاق و لوستر است. قرار دادن آن در جای مناسب و ایجاد تعادل بین نور لامپ و نور لوستر بسیار مهم است. سعی کنید جا شمعی را در مکانی قرار دهید که با نور طبیعی خانه و زاویه لوستر مطابقت داشته باشد. چیدمان لامپ ها در قسمت پذیرایی معمولاً به نسبت نور خورشید و روشنایی دیوارکوب بستگی دارد و مطالعه نسبت این دو باعث ایجاد فضایی آرام برای شما می شود.

بخش مهمی از طراحی داخلی در مورد نور و اصلاح آن است و هر چه لامپ طولانی تر باشد، تنوع نور در داخل خانه بیشتر می شود. البته ارتفاع لامپ فقط مربوط به روشنایی نیست. زیرا اغلب افراد ترجیح می دهند از لامپ به عنوان دکوراسیون استفاده کنند. پس در نظر داشته باشید که ارتفاع لامپ کمک زیادی به زیبایی چیدمان لامپ در اتاق پذیرایی می کند.

مدل آباژور

مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید جنس پایه سایه و روکش سایه است. اول از همه باید سالم باشد. همانطور که در بازار آباژور تنوع زیادی وجود دارد، روکش آباژور نیز طرح های مختلفی دارد. برخی از کلاه ها به سادگی از مواد پنبه ای ساخته شده اند. این مدل برای دکوراسیون ساده و مینیمال مناسب است. کلاه چین دار که یادآور دکوراسیون کلاسیک است. البته مدل های بسیار دیگری نیز در بازار وجود دارد. برخی از روکش های آباژور به شکل تاج، گلابی شکل، منگوله، میله دلاری و ... می باشد. و شما می توانید آنها را با توجه به ترجیحات خود خریداری کنید.

نیوزسل بازدید : 474 جمعه 03 فروردین 1403 زمان : 11:32 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 135
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 121
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 789
  • بازدید ماه : 7,976
  • بازدید سال : 54,386
  • بازدید کلی : 102,613