loading...

نیوزسل

اپلیکیشن پیام رسان ایتا یکی از پیام رسان های ایرانی است که در زمان اولین لو رفتن تلگرام با سرعت بسیار بالایی در حال توسعه بود و در عرض چند روز بیش از 500 هزار بار با موفقیت نصب شد. نمودارهای مرتبط با


اپلیکیشن پیام رسان ایتا یکی از پیام رسان های ایرانی است که در زمان اولین لو رفتن تلگرام با سرعت بسیار بالایی در حال توسعه بود و در عرض چند روز بیش از 500 هزار بار با موفقیت نصب شد. نمودارهای مرتبط با بازدید از این برنامه نشان می دهد که به زودی ممکن است ایتا را از پیام رسان های بزرگی مانند Sorush، Yes و Rubica جلوتر ببینیم.

همزمان با شروع فیلترینگ تلگرام و شروع موج های جدید پیام رسان های داخلی که با تبلیغات و راه های مختلف سعی در جذب افکار عمومی داشتند. ما همچنین همزمان به این سفرای مختلف نگاه کردیم.

ما این مقاله را در مورد چیستی ایتا و انتقادی بودن آن در آوریل 2017 منتشر کردیم و 6 دلیل برای عدم استفاده از پیام رسان داخلی ایتا از جمله عدم تایید دو مرحله ای و عدم وجود گزینه های مالی و بانکی را لیست کردیم. . وی بر مزیت پیام رسان ایرانی تاکید کرد. در عین حال مطمئناً ۷ دلیل برای استفاده از ایتا نیز ذکر کردیم که در این مقاله می توانید آن ها را مطالعه کنید.

اکنون که چندین سال گذشته است و پیام رسان های داخلی از جمله ایتا تغییر کرده و برخی مشکلات و تغییرات برنامه برطرف شده است، تصمیم گرفتیم این مقاله را به روز کنیم. اما قبل از شروع، بیایید ببینیم چیست.

چیست؟

ایتا یکی از چندین پیک ایرانی است که کار خود را در سال 1395 از شرکت اندیشه یاوران تمدن مروز آغاز کرد. دانلود ایتا با لینک مستقیم .  ایتا یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان ایرانی است و در واقع نسخه بومی تلگرام است.

مشکلاتی وجود دارد

1. تلگرام بی کیفیت قدیمی!

یکی از معایب پیام رسان ایتا کپی بودن آن از نرم افزار است. با یک تحقیق ساده می توان فهمید که مسئولان این پیام رسان با استفاده از سورس تلگرام اقدام به طراحی یک پیام رسان مناسب برای کاربران ایرانی کرده و بر خلاف سایر پیام رسان های ایرانی از صفر تا صد برنامه نویسی را آغاز کرده اند. که

وقتی این مقاله را در سال 1997 منتشر کردیم، در این بخش نوشتیم: "بد نیست که این پیام رسان از یک برنامه قدرتمند کپی شده است، اما سوال اینجاست که برنامه نویسان فناوری اطلاعات در آینده نزدیک چه می خواهند. برای بهبود تلگرام و عملکردهای کاربران به احتمال زیاد استفاده می شود، آیا آنها باید برای ITA اعمال شوند؟"

بعد از 4 سال دقیقا نقطه ضعف ایتا را در قسمتی که در بالا ذکر کردیم دیدیم. به همین دلیل تلگرام قدیمی که چندان خوب نیست را به نام این قسمت می نامیم. یعنی با وجود اینکه ایتا کپی تلگرام است اما کپی تلگرام قدیمی است و حتی شباهت های زیادی با اقدامات تلگرام در سال های قبل مانند موبوگرام دارد. برای مثال می‌توانیم قابلیت مهاجرت، حذف پیام‌های دو طرفه و سایر ویژگی‌های جدید تلگرام را که در ایتا به‌روزرسانی نشده‌اند، گزارش کنیم.

ایتا حتی یک کپی کامل و موثر از تلگرام نیست. بیایید در همین موضوع بمانیم و به برخی از نقاط ضعف عمده ITA در کپی برداری تلگرام اشاره کنیم.

برچسب های مزخرف!

قبل از آپدیت جدید این مقاله، پاورقی و بدنه مقاله "6 دلیل برای عدم استفاده از پیام رسان ایتا!" متن زیر را بخوانید. هست، اما حالا قول داده بودم که آن را تماشا کنید، اما چه فایده ای دارد؟ در نسخه قبلی این مقاله به ناکارآمدی قسمت استیکر اشاره کردیم، به نظر می رسد ادمین های ایتا مقاله ما را مطالعه کرده و در زمان به روز رسانی برنامه این قسمت را رفع کرده اند. البته الان اگر به ایتا بروید دیگر قسمت استیکر وجود ندارد و این قسمت کاملا حذف شده است. جالب اینجاست که مدیران ITA به جای اصلاح این قسمت، آن را به طور کامل حذف کرده اند.

اما در نسخه جدید ایتا یک سوت دیگر در قسمت استیکرها وجود دارد. طبق تصویر در قسمت گیف و استیکر کیبورد قابل مشاهده است و در کنار گزینه مه دود قرار دارد. اما وقتی روی گیف ها و استیکرها کلیک می کنید با یک صفحه خالی روبرو می شوید که داخل آن چیزی وجود ندارد.

وقتی می گوییم ایتا یک کپی با کیفیت است یعنی مدیران ایتا کدهای برنامه تلگرام را کپی کرده اند و این پیام رسان اصل نیست و هر بار که کدها عوض می شود از جای دیگری می شکند. این در حالی است که در بین اعضای تیم فنی ITA به نظر نمی رسد علم کافی برای اصلاح این سوت ها و خطاها وجود داشته باشد. آمدند و کدها را از قسمت استیکر حذف کردند، اما توانایی های او هنوز روی کیبورد ایتا است.

نداشتن استیکر و گیف

اما نکته بعدی عدم وجود استیکر و گیف در ایتا در قسمت قبل است. ما در این بخش به افشاگری مدیر ITA پرداختیم، اما چرا مسنجر نباید یک استیکر و بخش GIF داشته باشد؟ تنها راهی که آنها چندین شکل به پیام‌ها اضافه می‌کنند، افزودن ایموجی و استیکر است. بدون ذکر GIF، اکنون هر پیام رسان حداقل یک بخش استیکر دارد! عدم وجود این بخش در پیام رسان ایتا جای تعجب دارد.

گیف یکی از محبوب ترین و مدرن ترین روش های بیان احساسات مختلف در چت است، شما می توانید در اکثر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی غیر از ایتا از گیف استفاده کنید!

فقدان اسرار ارتباطی

یکی دیگر از نقاط ضعف مهم پیام رسان ایتا عدم امکان استفاده از چت امن است! یکی از ویژگی های فوق العاده بخش چت دو نفره تلگرام، قسمت چت خصوصی بود که کاربران می توانستند با استفاده از آن به صورت رمزگذاری شده با مخاطبین خود چت کنند و در نتیجه از هرگونه دسترسی به محتوای چت جلوگیری کنند. .

امکان چت خصوصی در سایر پیام رسان های داخلی وجود دارد که با الگوریتم های رمزگذاری بسیار بالا انجام می شود، اما در کمال تعجب پیام رسان ایتا در بحث امنیت چت عملکرد خوبی نداشت. برای دانلود بازی اندروید کلیک کنید.


عدم تماس صوتی و تماس تصویری

اولین اپلیکیشن پیام رسان ایران، بیسفون یا اپلیکیشن پیام رسان سروش که بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است، قابلیت تماس صوتی چت نیز دارد، اما ایتا امکان تماس صوتی یا تصویری را به کاربران ارائه نمی دهد. .

این سرویس که از سرورهای سطح شهر استفاده می کند، شامل اشتراک گذاری تماس تلفنی و صدا در تلگرام نمی شود، بنابراین کلمه شخصیت بد را تکرار می کنیم و این بار کلمه شکست به نام ایتا اضافه می شود. با این حال، حتی اگر نوار را پایین بیاوریم و تماس ویدیویی را به طور کلی متوقف کنیم، ایتا حتی یک تماس تلفنی هم ندارد و در این مرحله، به نظر می رسد هیچ کس راضی به ارسال پیام بدون توانایی تماس نباشد.

بدون پاسخ

مدت زیادی است که قسمت Reaction به پیام رسان های محبوب دنیا مانند تلگرام و واتس اپ اضافه شده است اما به پیام رسان های داخلی نه! آخرین باری که چک کردم فقط بله قابلیت ارسال واکنش پیام را داشت و سایر پیام رسان ها این ویژگی منسوخ شده را به برنامه خود اضافه نکردند.

داستان یا موقعیت

اگر بخواهید امکاناتی را که تلگرام دارد بشمارید، اگر آن را در ایتا پیدا نکردید باید ساعت ها وقت بگذارید. یکی از ویژگی های جدید و رایج، داستانی است که در گزارشگران ایرانی به آن وضعیت می گویند. در تلگرام و واتساپ آره، ایگاپ و روبیکا نیز توانایی های داستانی یا موقعیتی دارند، اما هیچ کدام.

برنامه پیام رسانی

از دیگر قابلیت های مهم و کاربردی دیگری که به مرور زمان به تلگرام اضافه شد اما در ITA نیست، می توان به زمان بندی پیام ها اشاره کرد که به خصوص برای مدیران کانال ها قابلیت بسیار کاربردی است اما در ITA چندان مهم نیست.

2. اشتباه عجیب عدم افشای اطلاعات

وظیفه اصلی یک پیام رسان این است که پیام را به شما برساند، اما مطمئناً هر پیام رسان باید شما را از رسیدن یک پیام جدید مطلع کند. اعلان های پیام رسان ویژگی های بسیار ابتدایی اما بسیار مهمی هستند که شما را از رسیدن یک پیام جدید مطلع می کنند. اما پیام رسان ایتا خطای عجیبی دارد که اعلان پیام های جدید را نشان نمی دهد. ما این موضوع را از سوی تعدادی از افراد پیگیری کردیم و متوجه شدیم که آنها نیز اعلان پیام های جدید در ETA را دریافت نمی کنند. در واقع برای دیدن پیام های جدید باید مدام به ایتا مراجعه کنید تا ببینید پیامی رسیده یا نه، در غیر این صورت در محیط رابط کاربری سامسونگ و شیائومی، اعلان ورود پیام های جدید ایتا کار نمی کند. .

این باگ بسیار عجیب و آزاردهنده نحوه کار شما در ITA را تغییر می دهد و باعث می شود پیام های جدید را از دست بدهیم. موضوع امروز این است که در حین تست این پیام رسان دوستان ما در تلگرام پیام هایی را که شما در ITA برای شما ارسال کرده اید ارسال کردند. !!

این شوخی تمام اخلاق پیام رسان را از بین می برد. برای حل این مشکل، بارها تنظیمات اعلان برنامه را تغییر داده ایم اما هنوز نمی توانیم مشکل را حل کنیم. برای شما پیام می فرستد اما به شما اطلاع نمی دهد که پیام های جدیدی دارید!

3. این یک برنامه پیام رسانی متروکه و بدون کاربر است

اولین چیزی که برای استفاده از مسنجر نیاز دارید این است که کسی پیام شما را دریافت کند! به احتمال زیاد مخاطب هدف شما عضو ETA نیست، اگر مانند عکس های زیر که به صورت تصادفی گرفته ایم عضو باشند، ماه ها، شاید سال ها آن را از گوشی خود حذف کرده اند، اما به دلیل نداشتن خودکار سیستم حذف پس از مدت ها به شما نشان داده می شود که در قسمت اول مقاله به آن اشاره کردیم.

وقتی اولین نقد را در مورد پیام رسان ایتا و سایر پیام رسان های داخلی نوشتیم، این مشکل کمی وحشیانه بود و به همین دلیل آن را بررسی نکردیم، اما اکنون پس از چند سال، ایتا فرصتی برای جذب بیننده پیدا کرد. مانند سایر پیام رسان ها با توجه به نبود فیلتر و اینترنت ارزان برای این برنامه می توان گفت که حتی خارج از فضای رقابتی نیز این امکان را داشت. در هر صورت، اگر اکنون آن را نصب کنید، احتمالاً مخاطبینی را که واقعاً می خواهید با آنها صحبت کنید، پیدا نخواهید کرد یا احتمال آن بسیار کم است.

اما با بررسی کانال های برجسته این پیام رسان نیز متوجه می شوید که تعداد بازدید روزانه آنها کم بوده و احتمالا بسیاری از آنها فالوورهای جعلی هستند. برای پایداری این موضوع از هشتگ های محبوب بازدید می کنیم. همانطور که می بینید، پرطرفدارترین هشتگ در 30 روز گذشته #طوفان الاقصی بود. روی این هشتگ کلیک کنید و لیستی از کانال هایی که از این هشتگ محبوب استفاده کرده اند را مشاهده خواهید کرد.

بنابراین، فکر می کنید امروز چند بازدید از کانال هایی دارید که از هشتگ استفاده می کنند؟ در تصاویر زیر می توانید نماهایی از تمامی این ایستگاه ها و آخرین اخبار آنها را در بازدید ما مشاهده کنید.

اما ماجرا از آنجایی جالب تر می شود که برخی از برنامه های تلویزیونی که در پخش زنده کانال های پیام رسان داخلی مانند بله و ایتا تبلیغ می شوند، تعداد اعضا و بازدیدهای بیشتری در تلگرام نسبت به کانال های پیام رسان داخلی دارند. در واقع وقتی یک برنامه تلویزیونی پخش می شود و کانال آن برنامه در یک پیام رسان داخلی تبلیغ می شود، می توانید میزان استفاده از پیام رسان های داخلی مانند ایتا را نسبت به تلگرام بررسی کنید.

4. محتوای مربوط به یک گروه خاص

این مشکل را می توان تا حدی وابسته به مشکل قبلی دانست. پیام رسان ایتا فاقد پایگاه کاربری گسترده است. از بخش Trending Ita که با نماد آتش مشخص شده است استفاده کنید و هشتگ های پرطرفدار در Ita به شما نشان داده می شود.

تمام محتوای موضوعی در یک موضوع خاص است و محتوایی که برای اقشار مختلف جامعه پاسخگو باشد را نمی توان با کیفیت مطلوب در ITA یافت. به عنوان مثال برای علاقه مندان به ورزش، فیلم و سریال، آشپزی و ... هیچ خبری محتوایی نیست. حتی در قسمت تبلیغاتی برنامه هم مطالب خارج از حد انتظار ما نبود. وقتی صحبت از تبلیغات می شود، کم کم به جایگاه چهارم می رسیم. این پیام رسان فقط توسط گروه خاصی استفاده می شود، البته پس از بررسی بیشتر متوجه می شوید که حتی این گروه نیز چندان از آن راضی نیستند.

5. تبلیغات پیام رسان ایتا

مورد بعدی این است که دوباره "بخوانیم"! خود پیام را می توان نقطه ضعفی برای همیشه و همیشه دانست! در عصر پیام‌رسانی فوری امروزی، تعداد کمتری از سرویس‌های پیام‌رسان تبلیغات ثابت در بالای صفحه اصلی خود دارند، جایی که توجه شما را به خود جلب می‌کند.

داستان این کمپین تبلیغی جالب است. اگر با پیام رسان هایی مانند تلگرام و واتس اپ کار کرده اید، قطعا اولین و بالاترین مکالمه مهم ترین یا پرکاربردترین چتی است که پین ​​شده است. اما اولین چیزی که در ایتا می بینید تبلیغ است. تبلیغات بیرونی به یک تبلیغ کانال خاص ختم نمی شود، بلکه پست را تبلیغ می کند. آنچه در تصویر بالا می بینید، پستی از یک کانال با نام متفاوت است که به عنوان یک تبلیغ ظاهر می شود.

6. پیام های نامطلوب با مخاطب ناراضی

در این بخش نیازی به گفتن نیست، کافی است به مارکت های اندروید و iOS بروید و نظرات مردم در مورد ETA را بخوانید تا به عمق فاجعه پی ببرید. رتبه پایین و تعداد نظرات ناراضی توسط خود ایتا نشان از کیفیت این پیام رسان دارد.

7. صفحه کلید عجیب و ناقص

صفحه کلید Ita شگفت انگیز است و البته کامل نیست. در قسمت اول در مورد سوت بی نظیر تیم سازنده ایتا در قسمت کیبورد و استیکر سفید و قسمت گیف صحبت کردیم. اما مشکلات صفحه کلید ita با این مشکلات حل نمی شود. اولین مشکل این است که قسمت جستجوی ایموجی روی صفحه کلید کار نمی کند و واقعا آزار دهنده است. بنابراین اگر به دنبال یک ایموجی هستید، باید در میان صدها ایموجی موجود جستجو کنید و به بالا بروید تا ایموجی مورد نظر خود را پیدا کنید. به این صورت است که سایر کیبوردهای پیام رسان چنین مشکلاتی ندارند و می توانید با جستجوی کلمات مختلف تمامی ایموجی های مرتبط را پیدا کنید.

مثلا می خواهید شکلک کتاب بفرستید یا می خواهید شکلک پرچم ملی بفرستید، در این صورت باید به دریای شکلک های جعلی و کپی تلگرامی این برنامه بروید و کتاب یا پرچم ملی را پیدا کنید. در میان آنها می خواهید

دیگر اینکه برخی شکلک ها از کیبورد ایتا حذف شده اند که در نوع خود جالب است. با این حال، ایتا به عنوان یک پیام میهن پرستانه شناخته می شود و توسعه دهندگان آن به جای تمرکز بر رفع اشکال، سعی کردند ایموجی پرچم اسرائیل را از این پیام حذف کنند! ایموجی انگشت وسط، پرچم رنگین کمان، لب ها و غیره حذف شده است. واضح است که رهبران ITA از آن دسته افرادی هستند که به جای حل بزرگترین مشکلات، روی چیزها تمرکز می کنند.

8. اشکالات و نقص های عجیب پیام رسان ایتا

این به خودی خود شگفت انگیز است که علیرغم اینکه نسخه کامل تلگرام بود، باگ های زیادی داشت. تنها در نیم روز استفاده از پیام رسان ایتا با مشکلات عجیبی مواجه شدیم.

علاوه بر اینکه پروژه بلافاصله متوقف شد، در قسمت آپلود تصویر با یک باگ جالب مواجه شدیم. وقتی یکی از عکس هایی را که از برنامه گرفته بودیم گذاشتیم، یکی دیگر پست شد! این اتفاق هم با اسکرین شات ها و هم با راه حل ها رخ داد. ما چندین روش مانند فورس استاپ و پاک کردن کش برنامه را امتحان کردیم. اما همانطور که از تصاویر زیر می بینید، مشکل همچنان پابرجاست.

علاوه بر این باگ ها، پیام رسان ita کندتر از پیام رسان های فعلی است و ارسال پیام ها چند ثانیه طول می کشد. در بسیاری از موارد با نسخه اینترنتی و دو نسخه اندروید، زمان ردیابی پیام و زمان واقعی رسیدن پیام به گیرنده را اندازه گرفتیم و همیشه بین این دو رویداد چند ثانیه تاخیر وجود دارد (ما همچنین نحوه رسیدن پیام به گیرنده را تایید کرد که VPN باز نشد و اینترنت قطع شد و حتی پس از آن دوباره با پیام رسان های دیگر تلاش کردیم).

دوم اینکه در حین تماشای یک ویدیو، ویدیو حتی پس از خروج از برنامه نیز به پخش ادامه می دهد! به این ترتیب باید دوباره وارد اپلیکیشن شوید، ویدیو را مکث کنید و سپس خارج شوید! اگر Vivio را نبندید و از آن خارج نشوید، می توانید صدای ویدیو را در محیط رابط کاربری بشنوید.

9. عملکرد بسیار کند در هنگام اتصال به VPN

چندی پیش که تیم فوتبال نصر عربستان به همراه کریستیانو رونالدو قصد داشت وارد ایران شود، فیلتر شدن تمامی پیام رسان های محبوب دنیا و شبکه های اجتماعی در ایران سوژه طنز کاربران فضای مجازی شد و کاربران شاهد نصب VPN رونالدو برای برقراری ارتباط با او شدند. به او. خانواده شوخی تلخی است عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به این تاپیک کاربری گفت رونالدو می تواند از آن استفاده کند و بله.

ضرغامی به این موضوع اشاره می کند که ایتا و سی و پیام رسان های مشابه ایرانی کیفیت و قدرت استفاده در تمام نقاط دنیا را دارند و می توانند به عنوان یک پیام رسان بین المللی عمل کنند. آنها می گویند، اما این درست نیست.

هنگام استفاده از VPN بسیار کند است و دانلود و آپلود فایل ها نیز کند است. یعنی سرورهای این پیام رسان برای استفاده در خارج از کشور طراحی نشده اند و اگر می خواهید از ایتا برای ارتباط با خانواده خود در ایران خارج از کشور استفاده کنید،

نیوزسل بازدید : 22 یکشنبه 19 فروردین 1403 زمان : 11:27 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 127
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 173
  • باردید دیروز : 288
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 626
  • بازدید ماه : 3,858
  • بازدید سال : 36,841
  • بازدید کلی : 85,068