loading...

نیوزسل

ترکیه در زمینه تولید قطعات پیشرفته خودرو امکانات تولید زیادی دارد و در سال های اخیر وضعیت اجتماعی و اقتصادی تولید خودرو بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل شرکت های مختلف آسیایی و اروپایی سرمایه گذار


ترکیه در زمینه تولید قطعات پیشرفته خودرو امکانات تولید زیادی دارد و در سال های اخیر وضعیت اجتماعی و اقتصادی تولید خودرو بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل شرکت های مختلف آسیایی و اروپایی سرمایه گذاری خود را در بخش قطعات خودرو در این کشور افزایش داده اند. افرادی که در ترکیه زندگی می کنند و یا می خواهند به این کشور مهاجرت کنند ممکن است در مورد خرید خودرو در ترکیه با سوالات خاصی مواجه شوند. در ضمن اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول را دارید با کارشناسان ما در املاک پوریا تماس بگیرید

خرید خودرو در ترکیه به عوامل مختلفی از جمله بودجه افراد، تعداد اعضای خانواده و نوع خرید بستگی دارد که می تواند به صورت نقدی یا اقساطی باشد. به طور کلی برای خرید خودرو در ترکیه انتخاب های زیادی دارید و به همین دلیل در این مقاله از شرکت مهاجرتی در مورد این موضوع و نکات مختلف مربوط به خرید خودرو صحبت خواهیم کرد.

برندهای اصلی خودرو موجود در ترکیه

برای خرید ماشین در ترکیه، می توانید تمامی برندهای معروف خودرو در دنیا را بیابید زیرا اکثر سازندگان دنیا نماینده این کشور هستند رنو، هوندا، فیات، تویوتا و ... که جزو پرفروش ترین خودروهای ترکیه هستند. در چند سال اخیر برخی از شرکت های بین المللی خطوط تولید خودرو خود را در ترکیه راه اندازی کردند که باعث کاهش قیمت خودرو و افزایش فروش شد.

خرید مستقیم ماشین در ترکیه

برندهای معروف خودرو در ترکیه نمایندگی دارند، بنابراین می توانید مستقیماً از شرکت مورد نظر خودرو خریداری کنید. خودروسازان داخلی در ترکیه نیز مجاز به تولید انواع خودرو و خرید مستقیم می باشند. خرید مستقیم خودرو از نمایندگی باعث صرفه جویی در هزینه آن می شود.

برخی از نمایندگی های خودروسازی برندهای جهانی نیز در ترکیه نمایشگاه های خودرو فعالی دارند که می توانید قبل از خرید خودروی مورد نظر خود را بازدید و بررسی کنید. خرید مستقیم از نمایندگی هیچ تفاوتی با سایر روش های خرید خودرو ندارد و می توانید به راحتی مدل یا مدل مورد نظر خود را خریداری کنید.

خرید خودرو با پرداخت اقساطی ترکیه

در ترکیه می توانید خودرو را به صورت قطعاتی نیز خریداری کنید. مردم ممکن است به جای خرید نقدی یک خودروی خوب را به صورت قطعاتی بخرند. با توجه به تمایل شدید مردم به خرید خودروهای دست دوم در ترکیه، بسیاری از نمایندگی های معتبر خودرو در جهان تجهیزات لازم برای این نوع خرید را تهیه کرده اند.

هنگام خرید خودرو در ترکیه قراردادی وجود ندارد، قبل از واریز وجه باید مالکیت خودرو به صورت قانونی ثبت شود و سپس پول به فروشنده پرداخت شود. همچنین اگر قصد خرید اقساطی خودرو را دارید، باید بتوانید ثابت کنید که علاوه بر مدارک مورد نیاز، توانایی پرداخت اقساطی را نیز دارید. برای این منظور می توان از کارت پرداخت برای تضمین پرداخت اقساطی استفاده کرد.

خرید ماشین دست دوم در ترکیه

افرادی هستند که توانایی خرید خودروی صفر یا قسطی را ندارند. به همین دلیل است که در ترکیه خودروهای دست دوم می خرند. خرید و فروش خودروی کارکرده در ترکیه نیاز به تشریفات اداری خاصی ندارد و معامله تنها با ثبت سند خودرو در دفتر اسناد رسمی امکان پذیر است. برای این کار ابتدا باید از امکان ثبت خودرو مورد نظر در سامانه فروش اطمینان حاصل کرد و سپس مابقی تخلفات خودرو، مالیات و ودیعه خودرو را پرداخت کرد.

در نهایت می توانید با خریدار خودرو ملاقات و توافق کنید. در خرید ماشین دوم در ترکیه باید دقت کنید اولا مالیات فروش به دفتر اسناد رسمی پرداخت می شود. همچنین بهتر است هنگام خرید خودروی دست دوم یک مترجم قابل اعتماد همراه خود داشته باشید. همچنین وب سایت های زیادی وجود دارد که می توانید برای مشاهده انواع خودروهای دست دوم در ترکیه و قیمت های به روز آن ها مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای خرید خودرو در ترکیه

هنگام خرید خودرو در ترکیه باید مدارک آن را به همراه داشته باشید. مدارک مورد نیاز شامل کارت شناسایی افراد است که می تواند پاسپورت یا اجازه اقامت باشد. خریدار باید شماره مالیاتی نیز داشته باشد که از سازمان امور مالیاتی قابل دریافت است. فروشنده خودرو باید هنگام فروش خودرو معاینه فنی خودرو را مدیریت کرده و سند را نشان دهد.

هنگام خرید خودروی کارکرده، کلیه قبوض، جریمه و عوارض خودرو توسط فروشنده تسویه می شود و در حین انجام معامله، اظهارنامه ترخیصی در اداره ثبت ثبت می شود. علاوه بر این، هزینه های انتقال مالکیت، هزینه های دفتر اسناد رسمی، هزینه های تعویض پلاک و غیره. به طور کامل پرداخت خواهد شد و هیچ هزینه ای در هنگام ثبت سند نخواهد داشت.

قیمت خرید خودرو در ترکیه و ایران را مقایسه کنید

در کل با انگشت شماری می توان به این نتیجه رسید که قیمت خودرو در کشور ما گران است. اما اگر بخواهیم هزینه خرید خودرو در ترکیه و ایران را با هم مقایسه کنیم باید به چند عامل توجه کنیم. در ترکیه اکثر برندهای خودروسازی دنیا نمایندگی های فعالی دارند و راه اندازی خطوط تولید خودروی خود را آغاز کرده اند که باعث کاهش قیمت تمام شده خودرو در این کشور شده است. به دلیل محدودیت های مختلف و گران شدن ارز، واردات خودرو در کشور ما بالاست، قیمت تمام شده خودرو نیز گران است.

اما بهتر است بدانید که مقایسه عینی و دقیق قیمت خودرو در ایران و ترکیه امکان پذیر نیست. زیرا شرایط بازار خودرو در هر دو کشور کاملا متفاوت است و شرایط اقتصادی هر دو کشور نیز با یکدیگر متفاوت است. خودروهای خارجی در ترکیه و ایران وجود دارند که با مقایسه قیمت آنها متوجه می شوید که این خودرو در ایران گران و در ترکیه ارزان است.

خودروهای تحت تعقیب در ترکیه

برخی از خودروها پرفروش ترین در ترکیه محسوب می شوند. خرید خودرو در ترکیه مقرون به صرفه است، بنابراین شرایط بازار مساعد است. همچنین حضور شرکت های مطرح دنیا در بازار خودرو ترکیه به طور مستقیم شرایطی را ایجاد کرد که علاوه بر قیمت مناسب، از نظر گستره محصولات و شرایط خرید نیز در جایگاه مناسبی قرار گیرد.

خودروهایی مانند فیات اجیا، رنو مگان، تویوتا کرولا، رنو کلیو، فورد ترانزیت، فیات دوبلو، فولکس واگن پاسات و غیره. جزو پرفروش ترین خودروهای ترکیه هستند. حضور مدل های موفق اروپایی در راس لیست خودروهای پرفروش ترکیه نشان می دهد که شرایط برای خرید خودروهای خارجی در این کشور بسیار مناسب است.

نکات مهم هنگام خرید خودرو در ترکیه

با توجه به وسعت ترکیه در صنعت خودروسازی، خودروهای ترکیه ای با قیمت های بسیار مقرون به صرفه به فروش می رسند. علاوه بر این به دلیل قیمت بالای سوخت در این کشور، خودروهای هیبریدی گرانتر هستند و به همین دلیل استفاده از خودروهای دیزلی افزایش یافته است. هنگام خرید دقت کنید که دارای پلاک خارجی باشد. زیرا فقط خودروهای با پلاک خارجی در بین خارجی ها قابل خرید و فروش هستند و در نتیجه محدودیتی برای فرد وجود نخواهد داشت.

هنگام خرید خودرو باید در بانک های ترکیه حساب بانکی داشته باشید تا بتوانید پس از خرید مستقیما به حساب فروشنده واریز کنید. هنگام خرید خودروی کارکرده، کیلومتر شمار و معاینه فنی خودرو را به دقت بررسی کنید و از بی عیب بودن فنی آن مطمئن شوید. مطمئن شوید که بیمه خودرو دارید و قبل از انقضا آن را تمدید کنید. در ترکیه سپرده بیمه بدنه اجباری نیست اما پرداخت بیمه شخص ثالث کاملا اجباری است.

نیوزسل بازدید : 24 یکشنبه 19 فروردین 1403 زمان : 10:49 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 126
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 288
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 544
  • بازدید ماه : 3,776
  • بازدید سال : 36,759
  • بازدید کلی : 84,986