loading...

نیوزسل

بحث و تبادل نظر درباره سبک های موسیقی مورد علاقه در میان نوازندگان و خوانندگان رایج است و یکی از سرگرمی های همیشگی آنهاست.علیرغم طبقه بندی های زیادی که برای ژانرهای موسیقی انجام شده است، نمی توان همه


بحث و تبادل نظر درباره سبک های موسیقی مورد علاقه در میان نوازندگان و خوانندگان رایج است و یکی از سرگرمی های همیشگی آنهاست.

علیرغم طبقه بندی های زیادی که برای ژانرهای موسیقی انجام شده است، نمی توان همه آثار ساخته شده توسط یک خواننده یا آهنگساز را در یک سبک خاص قرار داد و گاهی اوقات بیش از یک نوع موسیقی در این نوع هنر گنجانده می شود.

این مقاله برای معرفی تمامی سبک های موسیقی پرکاربرد و شناخته شده نوشته شده است تا پاسخ مناسبی برای این سوال باشد که ممکن است از خود بپرسید: الگوهای انواع سبک های موسیقی چیست؟

سبک موسیقی به چه معناست؟

سبک موسیقی که با نام‌های دیگری مانند ژانر موسیقی شناخته می‌شود، مفهومی سنتی است که برای معرفی ویژگی‌های آثار موسیقی با ویژگی‌های مشترک استفاده می‌شود. سبک موسیقی یکی از دروس آموزش آواز است و یک خواننده خوب باید با انواع سبک های موسیقی آشنا باشد.

هر موسیقی با ویژگی هایی از قبیل ریتم، شیوه ساخت، نوع ساز مورد استفاده، فرهنگ و آداب و رسوم گروهی از مردم همراه است و جز با استقرار سبک های موسیقی راهی برای تفکیک آنها وجود ندارد. دانلود آهنگ خارجی

از آنجایی که موسیقی یکی از موضوعات هنری است و تعاریف هر سبک موسیقی می تواند موازی با سبک های دیگر باشد، می توانید قطعاتی از همان موسیقی را بشنوید که ژانرهای مختلف موسیقی را در بر می گیرد.

بنابراین، برای دانستن پاسخ این سوال، انواع موسیقی چیست؟ و هر آهنگساز یا هنرمند بر اساس چه سبکی است؟ باید اساس طبقه بندی سبک را تا حدودی بدانیم.

انواع سبک های موسیقی با مثال

تشریح ویژگی های آثار موسیقایی بر اساس تکنیک اجرای اثر، خاستگاه جغرافیایی و منطقه ای اثر، ریتم اثر، ابزار به کار رفته در خلق آن، زمان خلق اثر، خاستگاه فرهنگی و .... .، تعداد زیادی سبک موسیقی منحصر به فرد و تلفیقی معرفی شد که در زیر به پرکاربردترین آنها می پردازیم:

موسیقی کلاسیک

موسیقی سنتی به عنوان یکی از قدیمی ترین سبک های موسیقی و پایه ای برای ایجاد بسیاری از سبک های محبوب دیگر شناخته شده است. در مجموعه ای از مطالعات، آغاز این سبک را به 1500 سال پیش نسبت داده اند.

وجود آلات موسیقی خاص و استفاده از بداهه های کوچک، وجود سازهای چوبی، برنجی و زهی، آهنگسازی های پیچیده در قطعات و این گونه آثار تخصصی و حرفه ای را می توان از ویژگی های منحصر به فرد و خاص آن دانست.

در سبک موسیقی کلاسیک محبوب ترین ساز آهنگساز پیانو است و از نظر تمام جزئیات اجرای آثار موسیقی یکی از دقیق ترین سبک های موسیقی است. بتهوون، آرنولد شوئنبرگ، باخ و موتزارت از هنرمندان مشهور این سبک هستند.

موسیقی پاپ

موسیقی پاپ یا موسیقی عامه پسند اجتماعی از بسیاری از سازهای الکترونیکی یا آکوستیک یا ترکیبی از هر دو تشکیل شده است و شروع آن به دهه 1950 برمی گردد دقایق.

موسیقی پاپ در سبکی پرطرفدار برای مقاصد تجاری ساخته شد و ساختار ساده و بدون پیچیدگی هایی که در سبک کلاسیک وجود دارد یکی از ویژگی های بارز این سبک شناخته می شود. اگر به خوانندگی پاپ علاقه دارید مقاله آموزش خوانندگی پاپ آکادمی پورپروین را بخوانید.

مایکل جکسون به عنوان پادشاه پاپ شناخته می شود که ساختارشکنی را با این سبک انعطاف پذیر خلق کرد.

موسیقی راک

استفاده از سازهای گیتار (الکتریک و آکوستیک)، کیبورد و پیانو با امواج بلند و ضربات مهیج را می توان یکی از ویژگی های اصلی موسیقی راک دانست.

استفاده از موسیقی راک در آمریکا نسبت به سایر کشورها رواج بیشتری دارد و جنبش راک اند رول در اواخر دهه 50 خاستگاه اولین نوع سبک راک است. رولینگ استونز، کینکز و بیتلز که احتمالا نام آنها را شنیده اید، اولین گروه های راک معروف بودند.

موسیقی جاز

سبک موسیقی جاز در آفریقای سیاه در آغاز قرن بیستم سرچشمه گرفت. تعدادی از ویژگی های این سبک بداهه نوازی عبارتند از اوربیت، ضربات نامنظم، مکث، پرسش و پاسخ، گیتار، بیس، ساکسیفون، پیانو، ترومپت و درام از سازهای اصلی این سبک هستند.

نوازندگان مشهور این سبک به دلیل بداهه‌پردازی‌های خاص خود به عناصر دائمی سبک جاز تبدیل شده‌اند. تاکید بر سازهای بادی و استفاده از سبکی فردی و منحصر به فرد در این سبک، آن را به یک سبک هنری عالی تبدیل کرده است.

موسیقی رپ یکی از ژانرهای موسیقی آمریکایی است

سبک موسیقی رپ توسط سیاهپوستان آمریکایی در نیویورک برای اعتراض و انتقاد از مسائل مربوط به تبعیض نژادی ایجاد شد. این سبک موسیقی به عنوان نوعی اعتراض کلامی معمولاً با ضرب آهنگ تند استفاده می شود. آهنگ های سبک رپ در مورد مسائل مختلف زندگی از جمله فقر، بیکاری، مشکلات اجتماعی ساخته می شود.

در بین انواع سبک های موسیقی، سبک رپ در تولید و اجرا نیاز به چارچوب قانونی ندارد و در نحوه ساخت و اجرای موسیقی از انعطاف بالایی برخوردار است. محتوای رپ فارسی شباهت زیادی به رپ غربی دارد و برای بیان مسائل و ارزش های اجتماعی، مسائل سیاسی، بیان مشکلات زندگی و مسائلی از این دست انجام می شود.

موسیقی کم

این سبک موسیقی با پیچیدگی سبک دایجست و آهنگسازی و ریتم ساده به کار رفته در اینجا بسیار متفاوت است. همین سادگی منجر به خلق قطعات مینیمال می شود که در عین حال شنونده را مجبور می کند جزئیات قطعه را تصور کند. مانند بسیاری از انواع موسیقی، سبک مینیمال از آمریکا می آید.

وجود تکانه های مداوم، تکرار موسیقی، ثبات و ساختار موسیقایی که در آن فقط تعداد محدودی نت به کار رفته از ویژگی های اصلی این سبک موسیقایی است. سبک مینیمالیستی برگرفته از هنر مینیمالیسم و ​​مینیمالیسم است و آرامش و سادگی را در تمام ابعاد این سبک زیبا می توان مشاهده کرد.

خواننده فولک

موسیقی کانتری یکی از محبوب ترین سبک ها در آمریکای شمالی، استرالیا و اروپای غربی است. بسیاری از جنبه های موسیقی کانتری قدیمی در طول زمان دستخوش تغییر شده است. در گذشته برای بیان سختی های زندگی طبقه کارگر آمریکا از سبک کانتری استفاده می شد و بیشتر مخاطبان این سبک از این طبقه اجتماعی بودند.

استفاده از سازهایی مانند گیتار باس، ویولن، درام، بانجو و پیانو ملودی های شادی با ساختاری ساده ایجاد می کند که به خوبی در ذهن شنونده می ماند. جالب است بدانید که موسیقی متن فیلم های وسترن یکی از انواع موسیقی های ساخته شده به سبک کانتری است. ویلی نلسون و جانی کش از مشهورترین خوانندگان این سبک هستند.

سبک موسیقی اپرا

سبک اپرا به صورت ترکیبی از درام و موسیقی ارائه می شود و عناصر رایج در این سبک شامل بازیگری، موسیقی، دکوراسیون، کارگردانی، طراحی صحنه، خوانندگی و ... می باشد. تمرین موسیقی اپرا بسیار قانونی و طبق قوانین خاصی است و سه قسمت دارد که در اجرای این موسیقی بی نظیر است.

اورتور یا پیش درآمد

موسیقی اپرا یک نمایش کلاسیک از موسیقی است که معمولا توسط یک خواننده اپرا اجرا می شود.

آریا

قسمت اصلی موسیقی اپرا است و خواننده قدرت و مهارت خود را در سبک های خوانندگی نشان می دهد.

مقاومتی

که به صورت دیالوگ آوازی بین دو آریا اجرا می شود.

خاستگاه موسیقی اپرا ایتالیا است و امروزه سبک موسیقی به عنوان یک میراث فرهنگی ارزشمند برای جهان شناخته می شود.

موسیقی متال یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی است

استفاده از سیستم های صوتی پیشرفته، حجم بالا و ریتم های تند از ویژگی های این سبک موسیقی است. اصلی ترین ساز مورد استفاده در این سبک طبل است که برای گرد هم آوردن بیشتر گروه استفاده می شود.

همچنین گیتار باس و گیتار الکتریک عمدتاً برای تولید آهنگ های آشفته و پر سر و صدا در سبک متال استفاده می شود. محتوای موسیقی متال عمدتاً اعتراضی، اجتماعی، مذهبی و ... است و این سبک متشکل از زیرگروه هایی است که بر اساس اصول خاصی می نوازند.

موسیقی بلوز

همانطور که می دانید خاستگاه موسیقی بلوز قاره آفریقا است. بلوز یک سبک محبوب در میان سیاه پوستان است. در این سبک اغلب از ریتم های تصادفی استفاده می شود. از خوانندگان معروف بلوز تاریخ می توان به "WV King"، Albert King، Buddy Guy، Etta James و ... اشاره کرد. سازهای مورد استفاده در این سبک عبارتند از: گیتار (معمولا الکتریک)، درام، باس (پیتزیکاتو)، ساکسیفون و اغلب قلم مو!

موسیقی پانک

همانطور که موسیقی شش و هشت یا به قول آن خلتور در ایران جنبه سرگرمی و سرگرمی دارد، موسیقی فانک نیز در موسیقی غربی جنبه سرگرمی دارد. مردم اغلب در کافه‌ها، کافه‌ها و مکان‌های تفریحی، برنامه‌های موسیقی، که اساساً کنسرت‌های فانک هستند، تماشا و گوش می‌کنند.

صداهای کیبورد، گیتار الکتریک، درام، ترومپت و ترومبون اغلب در این سبک شنیده می شود و اساس این سبک را تشکیل می دهد.برای دانلود آهنگ کلیک کنید.

نیوزسل بازدید : 31 دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 زمان : 10:56 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 126
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 288
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 508
  • بازدید ماه : 3,740
  • بازدید سال : 36,723
  • بازدید کلی : 84,950