loading...

نیوزسل

شاید فکر نکنید که پایتخت مذهبی ایران دارای انواع گردشگری است. سایت گردشی تاپ در این مقاله شما را همراهی می کند تا فهرستی چشمگیر از معروف ترین مکان های مشهد که در سال 1401 از آنها بی اطلاع هستید را به


شاید فکر نکنید که پایتخت مذهبی ایران دارای انواع گردشگری است. سایت گردشی تاپ در این مقاله شما را همراهی می کند تا فهرستی چشمگیر از معروف ترین مکان های مشهد که در سال 1401 از آنها بی اطلاع هستید را به شما ارائه دهد.پس از بازدید از مکان های مشهد مطمئن خواهید بود که مشهد بهشت ​​گردشگران است.

ترگبه، شروعی سرسبز از مکان های توریستی مشهد


طرقبه شاید بهترین نقطه شروع برای گشت و گذار در بین جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز باشد. این منطقه ویلایی در امتداد دره ای آرام قرار دارد و باغ های میوه اطراف آن شما را برای چند ساعت زندگی شهری را فراموش می کند. مردم محلی می گویند ترگاهبه به معنای آبادی بزرگ است و تمام دیدنی های ترگاهبه معنای نام آن را تایید می کند. حتما توصیه می شود در فصل پاییز از این منطقه دیدن کنید.

زیبایی های ترگبه

پارک جنگلی یکی از آن مکان های جالب در مشهد است که نباید از دست بدهید. دیدن این حجم از محوطه سرسبز و پر درخت مشهد شگفت انگیز است. سد گلستان یکی از مهمترین بناهایی است که بر روی رودخانه گلستان ساخته شده است و به ویژه در فصل بارندگی منظره زیبایی را خلق می کند.

از آشپزی ترگابا غافل نشوید

وجود باغ های گردو فراوان، فسنجان را به یکی از مهم ترین غذاهای محلی منطقه تبدیل کرده است. اما اگرچه فسنجان و دیزی اصیل ترین غذاهای این مکان هستند، اما گردشگران زیادی برای تجربه طعم لذیذ شیشلیک به طرقبه سفر می کنند. شیشلیک های این منطقه بریانی گوسفند و گاو با گوشت و استخوان است.

آرامگاه فردوسی، مدفن حماسه‌شناس ایرانی

آرامگاهی مانند شاهنامه فردوسی جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد. آرامگاه شاعر محبوب فارسی زبان در منطقه ای زیبا در فاصله 30 دقیقه ای از مرکز شهر مشهد قرار دارد. هوشنگ سیحون معمار این بنای مرمری است و گفته می شود طرح او از مقبره کوروش الهام گرفته شده است.

قسمت های مختلف مقبره فردوسی از دیدگاه مشهد

موزه فردوسی در داخل ساختمان مکعبی شکل مقبره قرار دارد. فضای داخلی یادآور زیباترین کاخ های جهان است. علاوه بر آرامگاه اصلی فردوسی، بخشی از موزه اسناد باستانی یافت شده در شهر توس را در خود جای داده است. مهدی اخبان سوم شاعر معاصر ایرانی نیز در آرامگاه (آرامگاه شاعر توث) مدفون است.

بازار رضا هم خرید و هم گشت و گذار

بازارهای محلی هر شهر به عنوان مهمترین آنها ذکر شده است. بازار رضا غیرعادی ترین مکان برای خرید انواع چیزهای مهم است. این بازار با دو پل مجاور و حدود 1700 مغازه یکی از پرطرفدارترین بازارهای مشهد است. انواع مهرها و نشانه ها همراه با مهره های رنگارنگ، عطر زعفران و نبات شما را در تصویری زیبا و رنگارنگ از بازار رضا قرار می دهد.

تجربه ای جالب در مشهد در سرزمین موج های آبی

تفریح ​​در پارک آبی، بزرگترین پارک آبی آسیا در سال 2010 یک جاذبه واقعی برای همه گردشگران است. اگر علاقه ای به شنا ندارید، این گردهمایی می تواند شروع خوبی برای ورود شما به این رشته باشد. بهتر است یک روز کامل را به پارک آبی سرزمین موج آبی اختصاص دهید تا از امکانات جالب آن بهره ببرید. قیمت بلیت بزرگسالان صبح 35000 تومان و عصر 25000 تومان است.

اسکی روی آب در پارک آبی ایران

اگر هوس تفریحات آبی دارید، به پارک آبی ایران بروید. این مجموعه نسبت به سایر پارک های آبی مشهد جدیدتر است، بنابراین امکانات مدرن تری خواهید یافت. یکی از تفاوت ها اسکی روی آب و رودخانه های خروشان است که تصاویر لذت بردن از طبیعت را به واقعیت تبدیل می کند. پارک آبی یکی از محبوب ترین جاذبه های آدرنالین در مشهد است.

موزه نادری یادبود شاه عزیز افشاریان

موزه تاریخی نادری یکی از جاذبه های مشهد است که تکه ای از تاریخ را به نمایش می گذارد. واضح ترین تصویر این مجموعه مجسمه نادرشاه سوار بر اسب به همراه تعدادی از سربازانش است.

سالن های اصلی مجموعه ندیری

موزه نادری دو تالار اصلی دارد. تالار اول آلبومی از تاریخ فلسفه است. انواع لباس ها و سلاح های مربوط به آن دوران به همراه تصاویری که از مکان های جنگ های نادرشاه گرفته شده است در این تالار نگهداری می شود. سالن دوم به زندگی خصوصی نادرشاه افشار می پردازد. شمشیر، تاج و کتیبه های مهم این تالار را ببینید.

کلات نادری یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد

کلات یکی از دیدنی های مسیحد است که بر فراز تپه قرار دارد. این شهر به دلیل کوه های اطراف یکی از امن ترین شهرها در گذشته بوده است. نادرشاه به دلیل تپه ها و استحکامات تسخیرناپذیر آن، برای مثال برج نادری، برج خورشید را در کلات بسازد. کلات کمیاب در مجموعه روستای کلات.

با تاریخ کلات آشنا شوید

علاوه بر طبیعت کلات که می تواند ساعت ها شما را مجذوب خود کند، تاریخ این منطقه نیز بسیار غنی است، در سال های اخیر کاوش های باستانی زیادی در اطراف برج خورشید انجام شده است که در موزه شهر قابل مشاهده است. فقط از روغن و چسب غافل نشوید!

باغ گیاه شناسی مجموعه ای از کمیاب ترین گیاهان جهان است

این مجموعه فوق العاده از گیاهان باغ گیاه شناسی مشهد است. هر گیاهی که فکرش را بکنید می توانید در باغ گیاه شناسی مشهد پیدا کنید. در این گروه، 11 مجموعه در طول 58 سال گذشته ساخته شده است که هر کدام گیاهی از منطقه متفاوتی را پوشش می دهد. جالب ترین قسمت این مجموعه مربوط به حفاظت از گیاهان دارویی است که در آن حدود 400 نوع نمونه ژنتیکی نگهداری می شود.

پاییز بازار داغ باغ گیاه شناسی مشهد

در پاییز هر سال جشنواره گل های داوودی در این مجموعه برگزار می شود. 700 نمونه گل داودی را از سراسر جهان ببینید تا به پاییز خود رنگ بدهید.

شاندیز توریستی ترین اقامتگاه مشهد است

منطقه شندز به دلیل قرار گرفتن در جاده اصلی مشهد، یک مکان تفریحی و استراحت برای گردشگران است و یکی از بهترین مکان های دیدنی مشهد است. اختلاف دمای این منطقه با مشهد 4 تا 5 درجه است. باغات میوه و طبیعت این منطقه آن را به یکی از بهترین مکان های دیدنی مشهد تبدیل کرده است.

شیشلیک خوراکی چاندیز

جدای از گشت و گذار در طبیعت، بهترین قسمت سفر چشیدن طعم یک منطقه معروف است. در این منطقه رستوران های زیادی پیدا خواهید کرد که شیشلیک سرو می کنند. با کمی دقت می توانید بهترین مکان را برای صرف غذا انتخاب کنید تا لذت سفر در مشهد همچنان طعم لذیذ غذاهای شهرستان شاندیز را به شما یادآوری کند.

نیوزسل بازدید : 56 دوشنبه 20 فروردین 1403 زمان : 11:09 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 127
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 259
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 733
  • بازدید ماه : 3,965
  • بازدید سال : 36,948
  • بازدید کلی : 85,175