loading...

نیوزسل

اورجت یکی از ناهنجاری هایی است که برخی افراد به آن مبتلا هستند و شامل بیرون زدگی فک بالا و دندان های بالا می شود که به مرور زمان و در صورت عدم درمان به موقع عوارض مختلفی در بزرگسالی ایجاد می کند و حتی


اورجت یکی از ناهنجاری هایی است که برخی افراد به آن مبتلا هستند و شامل بیرون زدگی فک بالا و دندان های بالا می شود که به مرور زمان و در صورت عدم درمان به موقع عوارض مختلفی در بزرگسالی ایجاد می کند و حتی ممکن است ایجاد شود و در نهایت منجر به نیاز به جراحی فک در این مقاله شما را با علائم، علل و روش های موثر درمان این عارضه آشنا می کنیم و همچنین هزینه، عوارض و سایر نکات مربوط به آن را بررسی می کنیم.

آیا او شما را متقاعد کرد؟

در شرایط عادی و استاندارد، دندان های جلویی فک بالا 2 تا 3 میلی متر روی دندان های جلوی فک پایین را می پوشانند. اگر این مقدار خیلی زیاد باشد و دندان های فک پایین بیش از حد پوشیده شده باشد، بیمار بیش از حد اصلاح می شود.

چه چیزی تایید شده است؟

اورجت ممکن است ناشی از مشکلات فک، مشکلات دندانی یا ترکیبی باشد. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله سیلانت دندان برای کودکان را مطالعه کنید. برخی از این مشکلات عبارتند از:

افزایش فک بالا

رشد فک پایین کاهش می یابد

ترکیبی از رشد غیر طبیعی هر دو فک

دندان های خیلی جلویی

عقب افتادگی دندان های جلویی فک پایین

ترکیبی از ناهنجاری های دندان های قدامی فک پایین و فک بالا

معرفی انواع اضافی

برآمدگی یا نقص اورجت دندان های جلویی فک بالا انواع مختلفی دارد و با توجه به ناحیه آسیب دیده به سه نوع کلی تقسیم می شود:

اورجت اسکلت

یکی از انواع بریدگی ها و اختلالات فک بالا، کشش بیش از حد استخوان است. در این نوع اورجت به دلیل تغییر شکل فک و اسکلت فک پایین، دندان ها بیرون زده و فک بالا در جلوی فک پایین قرار می گیرد.

گواهی دندانپزشکی

اگر فک در موقعیت صحیح قرار گیرد و دندان ها به دلیل نامرتبی آنها بیرون زده باشد، بیمار دچار اوربایت شده است.

I-overjet و یکپارچه

این نوع اورجت و بیرون زدگی دندان های جلویی روی فک در اثر اختلال و ناهنجاری فک و دندان ایجاد می شد و به آن اورجت ترکیبی می گویند.

دلایل اورجت چیست؟

Overjet به دلایل ژنتیکی و محیطی رخ می دهد که در زیر بررسی می کنیم:

لانگ روزهای خود را با G-، Gift- می گذراند.

مکیدن انگشت برای همه کودکان امری طبیعی و طبیعی است اما اگر این فعالیت به مدت طولانی ادامه یابد و این عادت بد حتی پس از رویش دندان های دائمی نیز ادامه یابد، احتمال آسیب به فک و دندان کودک و نقص وجود دارد. چیزهایی مانند اورجت برای کودک وجود دارد. بنابراین کودکان باید از 4 سالگی این عادت را ترک کنند.

علائم جت لگ چیست؟

برش یا بیرون زدگی دندان های فک بالا با علائم و نشانه هایی همراه است که هر یک از این علائم ممکن است بخشی از عوارض ناشی از بیماری فک باشد. علائم اضافه بار عبارتند از:

بیرون زدگی دندان های فک بالا و بیرون زدگی آنها از ناحیه اصلی فک

مشکل در بلع و جویدن غذا

اختلالات ظاهری و چهره (عدم تعادل و زیبایی صورت)

دندان های نامنظم

تنفس دهانی

روش تشخیص پرواز در هوا چیست؟

این مشکل بسیار شبیه اوربایت است و نیاز به تشخیص بسیار پیشرفته دارد. پس از مراجعه بیمار به دندانپزشک یا متخصص فک و دندان، متخصص ارتودنسی وضعیت فک و دندان ها را بررسی کرده و از کل فک و دندان های بیمار عکس می گیرد تا شدت، آسیب و مشکلات را با دقت بیشتری ارزیابی کند.

سپس بر اساس مشاهدات، عکس های دندان ها و وزن و زاویه بیرون زدگی دندان های جلویی بالا، نوع مشکل را تشخیص داده و درمان مناسب را بر اساس میزان و زاویه بیرون زدگی شروع می کند. دندان ها و همچنین وضعیت و سن بیمار.

تفاوت بین اورجت و اوربایت چیست؟

بیش از حد و بیش از حد مشابه هستند، اما متفاوت هستند. در هر دو حالت، دندان های جلویی فک بالا در مقابل دندان های جلویی فک پایین قرار دارند، اما دندان های بالا با زاویه از دندان های پایین عبور می کنند و علاوه بر این، چنین زاویه ای وجود ندارد که، و دندان های بالا آپارتمان. بالای دندان های فک پایین

استفاده از روش پردازش اورجت

بدشکلی گونه و ازدحام یا ازدحام بیش از حد، ناهنجاری های فک و صورت و دندان بسته به عوارض، ازدحام بیش از حد و سن بیمار قابل درمان است. و با روش های مختلف پزشکی و زیبایی درمان می شود. از این روش ها استفاده کنید:

1 - کشیدن دندان

این روش گاهی اوقات قبل از کشیدن دندان انجام می شود. اگر فک کوچک باشد و دندان ها به درستی در فک قرار نگیرند، دندانپزشک ممکن است گاهی دندان از دست رفته را از فک خارج کند و سپس ارتودنتیست را درمان کند.

2- درمان ارتودنسی

ارتودنسی و استفاده از براکت و سیم و الاستیک ارتودنسی در صورتی که مشکل مزمن نباشد و رشد استخوان فک در کودکی متوقف نشده باشد همیشه یکی از گزینه هاست و باعث بهبود وضعیت دندان های بیرون زده می شود. و نامرتبی دندان ها و همچنین گونه، کمک کنید.

این روش با استفاده از سیم‌های مرئی و نامرئی ارتودنسی و سایر ابزارها و وسایل به صورت متحرک و ثابت انجام می‌شود و به قرار دادن دندان‌ها در جای خود و حرکت فک به عقب کمک می‌کند. در حین ارتودنسی، فشار و نیروی وارده به دندان ها باعث بهبود وضعیت دندان ها و فک ها می شود و در نهایت پس از طی دوره درمان، فرد دارای دندان ها و فک های طبیعی و طبیعی می شود.

3- جراحی

جراحی فک یکی از روش های درمانی تهاجمی و دائمی است که در سنین بالاتر انجام می شود. اگر بیمار مسن باشد، دوره رشد استخوان های فک به طور کامل به پایان رسیده و سطح اختلال حاد و شدید باشد، برای درمان آن نیاز به جراحی است و ارتودنسی نمی تواند فک را به حالت طبیعی بازگرداند. در این عمل جراح فک و صورت با استفاده از تجهیزات و ابزار مخصوص شروع به شکستن فک و قرار دادن آن در وضعیت صحیح می کند و به این ترتیب موقعیت فک را به حالت عادی و طبیعی تغییر می دهد و با کمک پیچ ها و پلاک های مخصوص در موقعیت به درستی تصحیح می شود.

4- سایر روش های درمانی

از دیگر روش های درمان این عارضه می توان به روکش ها، روکش ها و روکش های زیبایی دندان با استفاده از کامپوزیت ها و لمینت ها، کشیدن دندان و ایمپلنت یا ایمپلنت های دندانی و ... اشاره کرد. وی همچنین بیان کرد که بسته به میزان انحراف و بیرون زدگی فک و دندان و به تشخیص متخصص ارتودنسی استفاده می شود.

عوارض اورجت چیست؟

اورجت یا بیرون زدگی دندان های فک بالا یکی از ناهنجاری هایی است که می تواند مشکلات مختلفی را در دهان ایجاد کند و سلامت و زیبایی دهان و دندان ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. شایع ترین عوارض ناشی از این اختلال و ناهنجاری عبارتند از:

نارضایتی از ظاهر و اعتماد به نفس پایین

این وضعیت با دندان های بیرون زده همراه است که می تواند باعث نامنظم و نامنظم شدن دندان ها شود. در نتیجه انسان نمی تواند در هنگام خندیدن و صحبت کردن با جسارت لبخند بزند و دهان خود را باز کند، زیرا از نشان دادن دندان های خود به دیگران خجالت می کشد.

دیسفاژی

یکی دیگر از عوارض ناشی از بیماری های دندان های فک بالا یا فک بالا، مشکل در جویدن و بلعیدن غذا است. در این حالت فرد با جذب لثه و غذا مواجه می شود و این مشکل بیشتر در دندان های آسیاب ایجاد می شود که در نهایت منجر به از دست رفتن این دندان ها می شود.

افزایش حساسیت و ضعف دندان

بیرون زدگی بیش از حد دندان های فک بالا و نامرتبی این دندان ها، دندان ها را آسیب پذیرتر و حساس تر می کند. این دندان ها بیشتر از سایر دندان ها به دلیل بیرون زدگی آسیب دیده و شکسته می شوند و در حوادث مختلف مانند افتادن صورت، تصادف و ... منتقل می شوند.

نگرانی های بعد از درمان اورجت چیست؟

رعایت نکات بهداشتی و مراقبت های مهم پس از درمان اضافه بار بسیار مهم است و عدم رعایت این نکات باعث بروز مشکلات و مشکلات مختلفی در دهان، فک و دندان می شود. بهتر است بعد از بارگذاری به روشی متفاوت مراقبت شود تا سلامت دندان و دهان حفظ شود و از آسیب های جدید و جدی مانند پوسیدگی، شکستگی و پرکردگی دندان، از بین رفتن مینای دندان و ... جلوگیری شود. توصیه های پزشکی باید رعایت شود. این نکات و خدمات بهداشتی عبارتند از:

بعد از صرف غذا از نخ دندان و نخ دندان بین دندان های خود استفاده کنید

قرقره آب نمک و دهانشویه آنتی باکتریال برای محافظت از لثه و دندان

مسواک زدن صحیح بعد از هر وعده غذایی

ابزارهای سخت را با دندان نشکنید یا باز نکنید

پرهیز از دندان قروچه و عادات بد دهان

مصرف غذاهای رنگی را کاهش دهید و بعد از خوردن غذاهای رنگی دهان خود را بشویید

الکل و سیگار را کاهش داده و ترک کنید

سالی یک یا دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید و دندان های خود را چک کنید

هزینه درمان اورجت چقدر است؟

یکی از دغدغه های افراد در مواجهه با مشکلات دهان و دندان هزینه آن است که گاهی باعث تاخیر در درمان اورجت و ظاهر غیرقابل برگشت و آسیب جدی به دهان می شود. هزینه درمان این عارضه با توجه به عوامل متعددی محاسبه و تعیین می شود. مهمترین و اولین این عوامل انواع روش های نگهداری هستند که نقش اساسی و بسیار مهمی در تعیین هزینه تعمیر و نگهداری سوپرجت ایفا می کنند و باعث تفاوت در هزینه نگهداری می شوند:

اگر درمان با استفاده از تجهیزات و ابزار ارتودنسی مانند هدگیر، دهان بند، بریس و غیره انجام شود، فرد باید علاوه بر دستمزد دندانپزشک، هزینه تجهیزات را نیز بپردازد.

در صورتی که درمان توسط ارتودنسی انجام شود، هزینه درمان ارتودنسی با توجه به نوع ارتودنسی بیمار یعنی ثابت یا متحرک بودن آن و همچنین نوع سیم های ارتودنسی و تعداد مراجعه به کلینیک محاسبه می شود. .

اگر قرار است جراحی فک انجام شود، تجهیزات و ابزار مورد استفاده، دستمزد جراح و دستیار فک، داروهای تجویز شده و غیره. هزینه با توجه به سهام محاسبه و تعیین خواهد شد.

در مورد بیمه هم باید گفت که اگر بیمه فرد با مرکز درمانی و کلینیک قرارداد داشته باشد، هزینه های درمانی با توجه به پرداختی شرکت بیمه محاسبه می شود و بخشی از آن توسط بیمه پرداخت می شود.
 

مطالعه مقاله کامل: https://realtimedentist.com/1401/03/بهترین-دندانپزشکان-کرج/
 

نیوزسل بازدید : 161 شنبه 06 خرداد 1402 زمان : 10:31 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 276
  • باردید دیروز : 316
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 276
  • بازدید ماه : 10,117
  • بازدید سال : 32,635
  • بازدید کلی : 80,862