loading...

نیوزسل

در صورت استفاده از درهای چرخان، گردشی، کشویی، پیش بینی یک در معمولی به عرض مفید حداقل 80 سانتیمتر در جوار آنها برای استفاده معلولان الزامی است. در واحد معلول جهت بازشوی درها، ابعاد سرویس و سایر فضاها

در صورت استفاده از درهای چرخان، گردشی، کشویی، پیش بینی یک در معمولی به عرض مفید حداقل 80 سانتیمتر در جوار آنها برای استفاده معلولان الزامی است. در واحد معلول جهت بازشوی درها، ابعاد سرویس و سایر فضاها باید برای عبور ویلچر پیش بینی لازم در طراحی را لحاظ نمایند. متخصصین انجام ورزش را بر اساس شرایط بیمار در کنار سایر روش های ساده مانند زانوبند طبی و فیزیوتراپی برای بیمار تجویز خواهند کرد. صندلی های پله پیمای چرخشی یا پیچشی جدا از مزایای فراوان برای افراد سالمند و معلول و افرادی که ناچار به نگهداری سالمندان می باشند، دارای معایبی نیز می باشند. بالابر خانگی عنکبوتی دارای یک اتاقک محکم می باشد که مقاومت بسیار بالایی را در برابر هر گونه رطوبت، زلزله یا آتش سوزی دارد. طرح و نصب این درها باید به گونهای باشد که احتمال نشت دود از آنها به حداقل ممکن کاهش یابد. در مواردی نادر استثنائاتی وجود دارد که پاهای پرانتزی ممکن است تا بزرگ سالی فرد باقی بمانند ، این شرایط یا در نتیجه ی سوءتغذیه ، یک بیماری خاص یا به خاطر برخی از شکستگی ها یا صدمات استخوانی در دوران کودکی به وجود می آید. آنها فضای کمتری را نسبت به یک بالابر سنتی اشغال می کنند و ممکن است مقرون به صرفه تر باشند.

اصولا پیمودن پله ها به ویژه در ساختمان هایی که فاقد آسانسور است یکی از معضلات برای افراد کم توان و معلولین است. استفاده از این ویلچر برقی به افراد معلولی که نیاز به حرکت در مسیرهای مختلف دارند تا حد زیادی کمک کننده است. ضوابط طراحی برای معلولین اعم از معلولین حرکتی، جسمی و حسی با توجه به برآوردن نیازهای دسترسی و حرکتی در ساختمان برای آنها ضروری است. در فضاهای عمومی و واحدهای مسکونی بالای 20 واحد میبایست 5 درصد فضاها با توجه به ضوابط طراحی برای معلولین طراحی شود. برای ساختمان­های دارای 20 واحد مسکونی و بیشتر باید حداقل 5 درصد واحدها برای واحد معلول طراحی و اجرا شوند. اجرای رمپ معلول: رمپ معلول نیز با عرض 20/1 متر و حداکثر شیب 8 درصد می­تواند اجرا شود. اجرای جک معلول: جک معلول یابد در محل به صورت ثابت باشد و محل آن در محدوده­ 60 درصد به علاوه 2 متر اجرا شود.

استقرار هر نوع تأسیسات و تجهیزات از قبیل آبخوری، جالباسی و غیره چه به صورت ثابت و چه قابل انتقال در راهروهای دسترسی خروج به شرطی مجاز خواهد بود که عرض مفید راه به کمتر از ۱۸۳ سانتیمتر کاهش نیابد. راهروهایی که برای دسترسی به حداکثر ۶۰ صندلی در نظر گرفته شوند استثنائاً میتوانندحداقل ۷۶ سانتیمتر عرض مفید داشته باشند. ۵ ـ راهروهای دسترسی خروجی باید دارای حداقل ۲۵۰ سانتمتر عرض مفید باشد. حداقل عرض بازشوها در ورودی ساختمان 160 سانتیمتر باشد. ۸ ـ راهروهای دسترسی به ردیفهای صندلی باید حداقل ۱۰۷ سانتیمتر عرض مفید داشته باشند مگر آنکه راهرو از یک طرف با دیوار مجاور باشد که در آن صورت عرض مفید آن میتواند به حداقل ۹۱ سانتیمترکاهش یابد. البته در بعضی مناطق شیب رَمپ تا 9 درصد را در کمیسیون داخلی رفع تعرض می­دهند.در صورتی که رمپ خودرو دارای شیب مناسب باشد و امکان دسترسی به آسانسور فراهم شود با رعایت الزامات طراحی میتوان از این رمپ در پروژه های مسکونی کوچک و متوسط مقیاس به عنوان دسترسی معلول استفاده کرد. تولید کنندگان ویلچر در ایران کارخانه ما می باشد، این کارخانه که با استفاده از دستگاه های مدرن و مجهز و در زمینی به مساحت چندین کیلومتر و با مواد درجه یک و عالی به تولید انواع ویلچر در جنس های مختلف مبادرت می کند، ویلچری که در این کارخانه های تولید می شود اغلب باکیفیت بوده و با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

https://kooshagroups.ir/stairclimber/

به گونه ای که یک پارکینگ معلول و یک واحد برای معلول مناسب سازی شود. تعداد واحدهای مسکونی بیش از 8 واحد باشد. در کلیه فضاهای عمومی مانند سینماها، مراکز تجاری و برای ساختمان های مسکونی که طبقه همکف بیش از سطح خیابان بالاتر است میبایست ضوابط طراحی برای معلولین مد نظر طراحان قرار گیرد. ۷ ـ در راهروهای دسترسی خروج، هیچ بن بستی نباید دارای طول بیش از ۶ متر باشد. این ویلچر کاملا هوشمند بوده و برای حرکت در سطح صاف تنها بر روی ۲ چرخ تعادل دارد و این کار را نیز به خوبی و کیفیت هرچه تمام تر انجام می دهد. در این ویلچر از چهار چرخ ساده استفاده شده که از آن می توان برای حل دادن در مسافت کوتاه بهره برد همچنین چرخ های جلوی آن دارای قفل هایی (ترمز) است که مانع از حرکت در سطوح شیب دار شود. در این نوع بالابرها جک های هیدرولیک و بازوهایی هیدرولیکی به شکل یک تلسکوپ داخل یکدیگر قرار می گیرند و در زمان انجام کار به بیرون هدایت می شوند.

نیوزسل بازدید : 1595 یکشنبه 03 مهر 1401 زمان : 13:40 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 420
  • بازدید ماه : 1,896
  • بازدید سال : 34,879
  • بازدید کلی : 83,106