loading...

نیوزسل

از سقف های فولادی چه می دانید؟ آیا نکات تخصصی او را می دانید؟ سقف عرشه فولادی یکی از پرکاربردترین سقف های کامپوزیت امروزی نسبت به هر نوع سقف کامپوزیت دیگری است زیرا اجرای آن آسان و سریع است. جزئیات در


از سقف های فولادی چه می دانید؟ آیا نکات تخصصی او را می دانید؟ سقف عرشه فولادی یکی از پرکاربردترین سقف های کامپوزیت امروزی نسبت به هر نوع سقف کامپوزیت دیگری است زیرا اجرای آن آسان و سریع است. جزئیات در مورد الزامات اجرا و اجزای سقف عرشه فولادی در این مقاله تکرار خواهد شد. برای آشنایی با سقف های عرشه فولادی کامپوزیت با ما همراه باشید.

جزئیات پوشش سقف فولادی:

جزئیات سقف عرشه فولادی در واقع شامل طراحی، ساخت و استفاده است و ما تمام جنبه های مرتبط را به طور جداگانه بررسی کرده ایم. همانطور که می دانید در ساخت و استفاده از سقف عرشه فولادی گالوانیزه برای اختفا در ساختمان ها استفاده می شود. به طور معمول هدف از استفاده از آنها در ساخت و طراحی عرشه های سقف فولادی کاهش ارتعاشات و افزایش مقاومت کل سازه در برابر بار است. ورق های فولادی برای جلوگیری از زنگ زدگی در اثر رطوبت بتن گالوانیزه می شوند.

میزهای عرشه فولادی به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

عرشه بیلن ایلکی

دوم، عرشه کف

اولین بار بود که از ورق گالوانیزه برای سقف سقف فولادی استفاده شد. فقط به صورت قالب درجا مورد استفاده قرار می گرفت و انواع بتن مسلح روی آنها قرار می گرفت. در آن زمان این سقف ها نسبت به سقف های سنتی وضعیت هزینه و پروژه متفاوتی داشتند و تنها وظیفه ورق های فولادی حمله بار در زمان بارگیری و قبل از بتن ریزی بود که واگذار شد. به این گروه از ورق های سقف، عرشه سقف می گویند.

به تدریج و با گذشت زمان، تولید و اجرای آنها در جزئیات سقف عرشه فولادی تغییر یافت به گونه ای که درگیری مکانیکی بین وسط و خاک و بتن سقف و به وسیله کاترها و قالب ها در اطراف سقف عرشه فولادی به تیر. وصلش کرد. در این مورد، این ورق ها آرماتور کششی سقف بودند. این ترکیب، بتن تیرها و صفحه زیرین بود که امروزه به سقف عرشه فولادی و عرشه کف گرم معروف است که جزء عناصر سازه ای سقف ساختمان است و دارای مزایای فنی و قیمتی فراوانی نسبت به سایرین است. انواع در حال حاضر وجود دارد.

الزامات عملکردی برای سقف عرشه فولادی:

الزامات اجرایی این مدل تنها شامل نکات و جزئیاتی است که در زمان طراحی و اجرا بسیار مهم بوده و باید به طور کامل رعایت شود. اجرای سقف عرشه فولادی به این معناست که ابتدا باید نقشه های عملیاتی ترسیم شود و تمام جزئیات سقف در این نقشه ها بررسی شود. سپس در مرحله بهره برداری، پس از نصب تیرهای فرعی و مطابق با نقشه های عملیاتی، ورق های فولادی در جهات عمود بر تیرهای فرعی قرار گرفته و با میخ های هیلتی در جای خود ثابت می شوند. هدف از استفاده از میخ های هیلتی جلوگیری از ارتعاشات احتمالی ورق فولادی گالوانیزه و همچنین یکپارچه سازی اجزای سخت است.

ابتدا این پانل ها از مواد سقف ساخته شده و باید به صورت ذوزنقه آجدار به ضخامت هفت دهم میلی متر تا یک و دو دهم عمق حداکثر 75 میلی متر نورد سرد شوند.

ثانیاً عرض صفحه فلزی بین 91 تا 93 سانتی متر و طول آن طبق برنامه مدیریتی و سفارش مشتری تا 12 متر قابل ساخت می باشد. همچنین در پرده هایی که برای چسباندن به بتن طراحی شده اند، شکستگی و بالا آمدن وجود دارد که باید در هنگام بارگیری و تخلیه مورد توجه افراد قرار گیرد.

ثالثاً ضخامت صفحات باید بسته به بار و فاصله از زیرپایه ها انتخاب شود. به عنوان مثال استفاده از تخته ای با ضخامت 8 دهم میلی متر تا دهانه حدود 2 متری در ساختمان های مسکونی قابل اجراست.

چهارم اینکه برای پایین آوردن قیمت برخی از لیدرها از صفحه 7 دهم میلیمتری ضخامت استفاده کردند که باعث تورم سقف و یا لرزش زیاد سقف در هنگام بتن ریزی می شود.

پنجم، پس از نصب ورق ها، توری حرارتی در دو حالت عمود بر هم اجرا می شود، معمولاً از 6 یا 8 آرماتور با فاصله 20 یا 30 سانتی متر. پس از آن، کاترها در فواصل زمانی معین به تیرهای زیرین جوش داده شده و پس از نصب محیط سقف، آن را آماده و بتن ریزی می کنند.

ششم پس از انجام آزمایشات لازم و تعیین محل کانال های تاسیسات بزرگ، بتن ریزی سقف انجام می شود.

عناصر ساختار سقف فولادی:

اجزای سقف عرشه فولادی شامل آرماتور، ورق های فولادی گالوانیزه، پایه های بتنی و فلاشینگ است که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.

ابتدا ورق های فولادی گالوانیزه:

در سقف عرشه فولادی فولاد باید از نوع استاندارد بوده و سطح آنها دارای فرورفتگی و برآمدگی باشد تا تداوم بیشتری با بتن فراهم شود.

ابتدا ضخامت دال عرشه باید حداقل 75 میلی متر باشد.

ثانیاً ارتفاع استاندارد ورق ها باید بین 50 تا 75 میلی متر و عرض آن در کنگره حداقل 50 میلی متر باشد.

ثالثاً، ورق فولادی باید دارای حداقل مقاومت 2200 کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد.

چهارم اینکه هنگام جابجایی ورق ها، ورق ها را روی هم قرار ندهید زیرا دنده ها صاف می شوند و لبه ها آسیب می بینند.

پنجم، نصب و برش صفحات باید با نهایت دقت انجام شود.

از نظر اجرای صحیح و تمیز این سیستم مقرون به صرفه بوده و می توان از اجرای سقف کاذب در پارکینگ فراتر رفت.

ششم، از میخ های هیلتی در فواصل زمانی مناسب برای تعمیر پانل های سقف فولادی استفاده می کنند.

هفتم، محل اتصال صفحات فقط در تیرها است و در این حالت دو صفحه باید حداقل 50 میلی متر روی هم قرار گیرند.

هشتم، باید در زمان های مناسب در لبه کار از جریان یافتن جلوگیری شود تا بتن به جلو حرکت نکند و خم شود.

نهم، روکش روی ورق باید 275 گرم بر متر مربع با ضخامت حدود 200 میلی متر در هر طرف ورق باشد.

دهم در جهت تکیه گاه های فلزی و بتنی حداقل همپوشانی ورق ها 25 میلی متر و 50 میلی متر و تکیه گاه های میانی 75 میلی متر باشد.

11، از اتصال ورق به تیرها با آرماتور خودداری کنید.

دوازدهم، در طراحی و اجرای سقف شمع باید از تخته سازه ای به ضخامت 5 سانتی متر در بالای شمع ها استفاده کرد تا از توزیع مناسب نیرو و جلوگیری از همپوشانی ورق ها روی شمع ها اطمینان حاصل شود.

دوم، میخ روی عرشه فولادی:

میخ ها از دیگر اجزای عرشه فولادی هستند که برای نگه داشتن ورق های سقف عرشه فولادی متصل به اسکلت سازه استفاده می شوند. وجود این میخ ها از حرکت سازه در برابر بارهای وارده در حین اجرا جلوگیری می کند.

ابتدا عرشه ها با استفاده از میخ های سوراخ شده به لنگرهای خود متصل می شوند.

دوم، این میخ ها باید طوری طراحی شوند که در برابر سایش و پارگی فلز استفاده شده در قاب مقاومت کنند.

سوم، پیچ اتوماتیک.

پیچ و مهره یکی دیگر از اجزای سقف های عرشه فولادی است که برای تثبیت موقعیت ورق ها نسبت به یکدیگر و همچنین برای اتصال نوارها به تیرها و ورق های سقف استفاده می شود. پیچ ها باید به گونه ای طراحی شوند که به اندازه کافی در برابر خوردگی مقاوم بوده و مقاومت آنها برابر با مقاومت ورق های استفاده شده در سقف باشد.

چهارم، تعارض:

یکی دیگر از اجزای سقف فولادی، قالب ها یا گیره های اطراف است که ورق های فلزی هستند که در اطراف سقف قرار می گیرند تا استحکام دیافراگم سقف را فراهم کنند. ارتفاع آنها بسته به ضخامت سقف قابل تغییر بوده و به دلیل پایداری و اجرای تسمه دارای لبه بالایی حداقل دو و پنج دهم سانتی متر می باشند. برای اتصال این شستشو به سقف از حداقل عرض 2 سانتی متر و حداکثر فاصله 60 سانتی متر استفاده شده است. به عنوان یک قاعده، نوارهای اتصال برای ورق سقف باید حداکثر در فاصله 600 میلی متر وصل شوند.

فلاش جانبی پلان ها از فولاد روباز به ضخامت پنج میلی متر ساخته شده و ارتفاع آن با توجه به ارتفاع و بتن تعیین خواهد شد. بخش میل لنگ در امتداد سمت برگشت برای زمان بندی و نصب تسمه زاویه دار است. تسمه ها از ورق هایی با ضخامت حداقل پنج میلی متر انتخاب می شوند. وزن هر فلاشینگ متر با طول 13 سانتی متر به طور متوسط ​​800 گرم است.

پنجم، آرماتور:

از میلگردها به دو صورت کلی در سقف های فولادی استفاده می شود:

اولاً، یکی از مزایای آرماتورها کمک به افزایش سطح مقطع ورق فولادی برای تحمل بیشتر و در نتیجه پوشاندن دهانه های بزرگتر است. این قطعه لرزش های سقف را کاهش می دهد و به بهبود مقاومت در برابر آتش کمک زیادی می کند.

دوم، به عنوان حداقل تقویت حرارتی، ترک های حرارتی کاهش می یابد و به جای تقویت حرارتی از الیاف پلی پروپیلن استفاده می شود.

ششم، الیاف پلی پروپیلن:

طناب در این گونه سقف ها باید طبق مقررات استفاده شود و تمامی نکات اجرایی آن رعایت شود.

دلایل استفاده از الیاف به عنوان نیاز اجرایی سقف عرشه فولادی:

ابتدا قدرت حواس پرتی خود را افزایش دهید.

دوم اینکه چگالی و نفوذپذیری بتن در مقایسه با بتن مسلح کاهش می یابد.

سوم، افزایش مقاومت بتن در برابر ترک.

چهارم، افزایش مقاومت در برابر ضربه

پنجم، مقاومت در برابر خستگی را افزایش می دهد و خزش را کاهش می دهد.

ششم، استحکام سطح بتن را افزایش می دهد.

هفتم کاهش ترک خوردگی و کاهش ضربه در بتن.

هشتم ایجاد شبکه سه بعدی و تقویت بتن در تمام جهات.

هفتم، بتن:

بتن از دیگر ملزومات کار سقف کف فولادی است که در مرحله آخر بتن بر روی سقف قرار می گیرد و شما با توجه به نیاز مشتری اقدام به ریختن بتن خواهید کرد که این کار با دست و یا با استفاده از آن انجام می شود. یک حوله صاف و صیقلی باشد.

اولاً عرض متوسط ​​کانکس پر شده با بتن نباید کمتر از 5 سانتی متر باشد.

ثانیاً، برای اطمینان از استحکام سقف، حداقل مقدار بتن در رجیستر بالایی نباید کمتر از 5 سانتی متر باشد. به عنوان مثال، اگر از ورق فولادی با حداکثر ارتفاع 75 میلی متر استفاده شود، ضخامت سقف تنظیم شده باید 125 میلی متر باشد.

ثالثاً قبل از شروع کار باید محل کانال ها و سوراخ های نصب را با فوم یا تخته مشخص کنید.

چهارم، در مورد استفاده از پمپ کف، الزامات سیستم سقف فلزی سقف باید بر روی بتن سقف استفاده شود تا از اختلال در آرایش آرماتور جلوگیری شود.

هشتم، نکات:

اصطبل از دیگر اجزای سقف بتنی است که علاوه بر ایجاد یکپارچگی بتن، نیروی برشی بین بتن و فولاد را بین بتن و ورق آهن منتقل می کند. میخک نیز یکی از انواع برش محسوب می شود.

نکات اجرایی برای زمان جوشکاری گل میخ:

ابتدا در حین جوشکاری، اپراتور باید جریان ورودی را در حد مطلوب تنظیم کند.

دوم اینکه فاصله ناودانی ها در امتداد تیر تکیه گاه نباید از 8 برابر ضخامت دال یا 80 سانتی متر بیشتر شود.

ثالثاً، گل میخ ها باید فورج سرد باشند.

چهارم، قبل از استفاده از پین ها، باید آنها را بررسی کنید.

پنجم، محیط جوش باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی، زنگ زدگی و رسوب باشد.

ششم، در استفاده از کنسول های بالای 25 سانتی متر باید از حلقه محیطی استفاده کرد.

هفتم، هنگام تعویض سیستم سقف کامپوزیت با ورق فولادی، افزایش ضخامت سقف به میزان 5 سانتی متر در نظر گرفته شود.

نیوزسل بازدید : 148 جمعه 14 اردیبهشت 1403 زمان : 20:06 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 127
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 470
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,524
  • بازدید ماه : 4,756
  • بازدید سال : 37,739
  • بازدید کلی : 85,966