loading...

نیوزسل

آرتریت زانو یا استئوآرتریت نوعی بیماری دژنراتیو است که در اثر فرسایش یا شکسته شدن غضروف زانو که بین استخوان ران و استخوان های بالای مچ پا (درشت نی و نازک نی) قرار دارد، ایجاد می شود. در این حالت با نب


آرتریت زانو یا استئوآرتریت نوعی بیماری دژنراتیو است که در اثر فرسایش یا شکسته شدن غضروف زانو که بین استخوان ران و استخوان های بالای مچ پا (درشت نی و نازک نی) قرار دارد، ایجاد می شود. در این حالت با نبود یا عدم وجود غضروف مفصلی، دو استخوان فوقانی و تحتانی بدون جذب ضربه به یکدیگر ساییده می شوند. این وضعیت منجر به فرسایش استخوان و به دنبال آن دردی به نام آرتریت زانو می شود.

درمان اصلی آرتریت زانو از طریق آرتروپلاستی یا جراحی تعویض مفصل زانو است، اما روش های غیر جراحی برای کاهش این بیماری وجود دارد. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سبک زندگی خود را تغییر دهید و ورزش های سنگین انجام ندهید

کاهش وزن باعث کاهش فشار روی زانو می شود

فیزیوتراپی برای تقویت عضلات محور زانو

تزریق به صلاحدید پزشک

نقش زانوبند طبی در درمان آرتروز چیست؟

زانوبند طبی با انتقال نیرو یا فشار وارده بر زانو از قسمتی که بیشترین آسیب را دیده است به قسمتی از زانو که کمتر آسیب دیده است عمل می کند. اما بیمار می تواند به فعالیت های روزانه و ورزش ادامه دهد.

زانوبندها چگونه کار می کنند؟

اگرچه نظریه های زیادی در مورد نحوه عملکرد زانوها ارائه شده است، اما نمی توان با قطعیت گفت که کدام یک صحیح است. بر اساس این نظریه ها: زانوبندها (زانوبندهای طبی) ممکن است وظیفه حمایت از بافت های نرم زانو را داشته باشند، ممکن است مسئول سلامت سلول ها باشند، زانو با کاهش فشار بدون ایجاد محدودیت به فرد کمک می کند.

با استفاده از زانوبند و افزایش دمای قسمت آسیب دیده، افزایش خون رسانی می توان گفت که روند بهبودی سریعتر پیش می رود.

کاهش درد در ناحیه کشکک زانو

افرادی که از آرتریت زانو رنج می برند نیز درد در ناحیه کشکک را تجربه می کنند. زانوبندهای طبی با تثبیت استخوان کشکک نقش بسیار موثری در کاهش درد دارند. علاوه بر این می توانند ورزش و ورزش را برای فرد بیمار ممکن سازند.

با دقت تکرار کنید

وجود و احساس زانو در فرد مبتلا به آرتریت می تواند هشداری برای اجتناب از فعالیت های سنگین باشد. در واقع با تاثیر روانی زانوی طبی می توان زانو را یکی از دلایل کاهش درد بیماران آرتروز دانست.

یکی دیگر از عملکردهای ارتز طبی تسکین آسیب های رباط زانو است. بسیاری از ورزشکارانی که رباط‌های خود را پاره می‌کنند باید از زانوبندهای طبی یا آستین‌های زانو طبق تجویز پزشک استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که این مقاله برای کسانی است که جراحی زانو انجام داده اند. برای خرید زانوبند طبی با کلینیک فیزیوتراپی فانتوم تماس بگیرید.


زانوبند و تفاوت آن با زانوبند طبی.

ارتزهای زانو از نظر کارایی با ارتزهای پزشکی تفاوت زیادی دارند. این نوع زانوبند در واقع برای جلوگیری از آسیب های احتمالی استفاده می شود. یا برای افرادی که ورزش های سنگین را انجام می دهند که فشار اصلی روی زانوها است.

این زمانی است که از داروهای زانو درد برای کاهش درد استفاده می شود و برای کسانی که قبلاً دچار آسیب دیدگی زانو شده اند مناسب است.

آستین های زانو می توانند با اعمال فشار به ناحیه زانو، زانو را گرم کنند که در نهایت منجر به کاهش درد در حین فعالیت های سنگین می شود. فعالیت های سنگین شامل وزنه برداری است. این بازیکنان باید از آستین های زانو استفاده کنند.

جنس آستین های زانو از پارچه های پلاستیکی الاستیک ساخته شده است. این توانایی به ناحیه زانو فشار وارد می کند. این استرس علاوه بر گرما و فواید آن برای ورزشکار، تکانه های عصبی به عضلات اسکلتی را نیز افزایش می دهد.

همانطور که اشاره کردیم نقش اصلی ارتزهای طبی برداشتن فشار از جلوی زانو و زانو است و به عملکرد رباط ها نیز کمک می کند. اما آستین های زانویی این قابلیت را ندارند.

همچنین بهتر است بدانید که به دلیل فشاری که وارد می‌کنند، اگر آستین‌های زانو برای مدت طولانی پوشیده شوند، می‌توانند باعث تورم و بی‌ثباتی در زانو شوند، زیرا جریان خون و لنف را محدود می‌کنند.

مزایای استفاده از زانوبند طبی

به طور کلی، زانوبندهای طبی برای آرتریت نقش کمکی برای فعالیت ها دارند، اما فواید کمی نیز دارند. برخی از این مزایا عبارتند از:

ساپورت زانو

ثبات و پایداری زانو

کاهش درد زانو

پیشگیری از آسیب های بیشتر زانو

چه زمانی باید از زانوبند استفاده کرد؟

زانوبندها که در ادامه در مورد آنها خواهیم نوشت، بهترین استفاده را در حین فعالیت بدنی دارند. بنابراین سعی کنید آن را در عصر هنگام خواب بردارید. البته اگر بعد از جراحی از زانوبند استفاده می کنید، حتما باید با یک متخصص در این مورد صحبت کنید.

زانوها استرس بیشتری را تحمل می کنند، بنابراین می توانید زمانی که می خواهید هنگام راه رفتن یا ایستادن و نشستن از آنها حمایت کنید، از آنها استفاده کنید.

همچنین زمانی که قصد ورزش دارید باید از زانوبند استفاده کنید. اما توصیه می شود از ورزش های سنگین دوری کنید و فقط به ورزش های هوازی بپردازید.

نیوزسل بازدید : 35 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 زمان : 9:30 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 127
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 129
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 5,025
  • بازدید سال : 38,008
  • بازدید کلی : 86,235