loading...

نیوزسل

در سال های اخیر استفاده از قهوه ساز یا دستگاه اسپرسوساز در بین مردم کشورهای مختلف بسیار محبوب شده است. یکی از این دلایل به خاطر ارزش غذایی بسیار بالا و مفید قهوه است که خواص زیادی برای بدن انسان دارد.


در سال های اخیر استفاده از قهوه ساز یا دستگاه اسپرسوساز در بین مردم کشورهای مختلف بسیار محبوب شده است. یکی از این دلایل به خاطر ارزش غذایی بسیار بالا و مفید قهوه است که خواص زیادی برای بدن انسان دارد. بنابراین مصرف قهوه در کشور ما افزایش یافته است.

اما برای اینکه قهوه یا اسپرسو خوشمزه و سخاوتمندانه ای به دست آوریم، باید یک قهوه ساز یا اسپرسوساز بخریم.

اما همانطور که می دانید، برندهای قهوه ساز  سناپویان زیادی وجود دارد و زمان زیادی می برد تا بدانید کدام یک بهترین است.

از این رو در این مقاله چندین نکته مهم در رابطه با خرید دستگاه قهوه ساز را ارائه می کنیم تا با مطالعه آن در مدت زمان کوتاهی بتوانید با قیمت مناسب، دستگاه اسپرسوساز مناسب، باکیفیت و باکیفیت تهیه کنید. مناسب ترین هزینه.

قبل از اینکه به سراغ نکات خرید بروید، باید بدانید که روش تهیه قهوه برای همه دستگاه ها یکسان است. به عبارت دیگر برای تهیه قهوه ابتدا باید آن را با آسیاب آسیاب کنید و در نهایت آن را به صورت پودر درآورید.

دلیل این امر این است که نوشیدنی به دلیل فشار بخار و عبور ذرات ریز قهوه طعم بسیار بهتری دارد. با این حال، این به تنهایی پاسخگو نیست. این به این دلیل است که دستگاه دارای تجهیزاتی است که روش های مختلف دم کردن را ارائه می دهد و همچنین طعم قهوه را متفاوت می کند. به عبارت دیگر دمای آب جوش، زمان دم کشیدن و فشار بخار از جمله مهم ترین عواملی هستند که بر طعم قهوه متفاوت با قهوه سازها تأثیر می گذارند. ما مقالاتی را ارائه می دهیم. قهوه چه ویژگی ها، مزایا و معایبی دارد؟ نوشیدن بیش از حد قهوه چه تاثیری بر بدن انسان دارد؟

مهم ترین نکات قبل از خرید قهوه ساز

در زیر چند نکته مهم برای خرید دستگاه قهوه آورده شده است. با مطالعه این نکات می توانید با توجه به بودجه خود دستگاه مورد نظر را خریداری کنید و از نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار لذت ببرید. توصیه می کنیم راهنمای خرید 12 بهترین دستگاه اسپرسوساز را بخوانید.

انتخاب سلیقه

اولین نکته در خرید اسپرسوساز، انتخاب بر اساس سلیقه است. برخی افراد قهوه ساز را برای انجام همه کارها با دست انتخاب می کنند. این به معنای دم کردن قهوه با دست از ابتدا است. بله، انجام این کار البته نیاز به زمان و دقت زیادی دارد و این گزینه برای خانم های خانه دار مناسب است. اما اگر علاقه مند به تهیه قهوه در زمان کمتری هستید، قهوه ساز برقی قطره ای یکی از موارد ضروری است. زیرا کافی است آب داخل مخزن و پودر قهوه در دستگاه بریزید. اما اگر در طول روز زیاد قهوه می نوشید، بهتر است قهوه ساز قابل برنامه ریزی را انتخاب کنید.

روی مقدار و ظرفیت قهوه تمرکز کنید

نکته مهم بعدی تمرکز بر تولید و ظرفیت قهوه است. به عنوان مثال، اگر شما یک زوج هستید، نیازی به خرید یک دستگاه اسپرسوساز بزرگ ندارید. بسته به نیاز قهوه خود، باید دستگاهی با ظرفیت مناسب خریداری کنید. نتیجه تهیه قهوه در دستگاه های قهوه ساز یکسان نیست و در هر تهیه از فنجان تا قوری برای چند نفر تهیه می شود.

ارتفاع دستگاه

قبل از خرید ابتدا باید محل قرارگیری دستگاه را مشخص کنید. مقدار فضا با توجه به فضای موجود محاسبه می شود. به عنوان مثال، آن را روی میز آشپزخانه قرار دهید، یا آن را داخل کابینتی که باید روی آن تمرکز کنید قرار دهید.

قابلیت برنامه ریزی

دو نوع اسپرسوساز دستی و دستی در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را خریداری کنید. اگر از کسانی هستید که به نوشیدن قهوه علاقه دارید و یا اگر خانواده پرجمعیتی دارید و مهمانان زیادی دارید، می توانید نوع برنامه را انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده، با استفاده از پنل لمسی یا وای فای، می توانید قهوه ساز را روشن کرده و برای تهیه قهوه آماده شوید. البته استفاده از این ویژگی ها هزینه بیشتری دارد.

قابل برنامه ریزی

انواع فیلتر قهوه

نوع فیلترهای استفاده شده در هر دستگاه برای تعمیر  قهوه ساز بوش با یکدیگر متفاوت است که باید به آن ها نیز توجه ویژه ای داشته باشید. فیلترهای موجود در دستگاه یا ثابت هستند یا یکبار مصرف. مدل ثابت قطعا گزینه خوبی برای افرادی است که نمی خواهند هزینه اضافی بپردازند. اما بعد از هر بار استفاده باید تمیز و خوب شسته شود. اما نوع سالم تر، نوع جایگزین است که کاملا بهداشتی است، اما باید هر بار هزینه فیلتر را از جیب خود پرداخت کنید.


نکات فوق در مورد تمامی دستگاه های اسپرسوساز اعم از برقی یا غیر برقی صدق می کند. اما در ادامه قصد داریم توجه شما را به نوع برقی غیر اتوماتیک جلب کنیم. لوازم برقی قطعا طرفداران زیادی دارد و از این رو لازم می دانیم نکاتی را در مورد آن به شما بگوییم که راهنمای خوبی برای خرید شما خواهد بود.

شاید بارها نام اسپرسو یا قهوه را شنیده باشید، اما آیا می دانید ما چند نوع قهوه داریم و هر کدام چه دارند؟ انواع قهوه را بخوانید.

واحدهای برق و بخار

قدرت موتور مورد استفاده در تجهیزات الکتریکی قطعا در بهبود کیفیت قهوه تولید شده موثر است. زیرا دمای آب را بالا می برد و حرارت مناسب برای تهیه قهوه را فراهم می کند. اما قسمت دوم دستگاه مربوط به فشار بخار آب است که البته تاثیر زیادی در طعم قهوه دارد و در تهیه کف کاپوچینو و شیر موثر است. بنابراین قدرت بالا و فشار بخار بالا بسته به اینکه در منزل یا کافه ها استفاده می کنید، مهم ترین نکات خرید اسپرسوساز است.

فیلتر نوع pelta

سطح رنگ هر دستگاه با توجه به نوع فیلتر تعیین می شود. پرتافیلتر از دسته پلاستیکی و بدنه فلزی ساخته شده است و وزن آن بر دوام دستگاه تاثیر می گذارد. دو نوع سبد پرتافیلتر وجود دارد، یکی فشرده است که پودر را در ظرف خود فشرده می کند و دیگری غیرفعال است. یکی از محبوب ترین دستگاه های اسپرسوساز خانگی پورتافیلتر با سبد فشرده است. در بسیاری از موارد، مارک های مختلف طرح های مختلفی از ظرف را در نظر می گیرند، بنابراین قابل درک است. قهوه دودی همه نوع قهوه است. به عبارت دیگر ظروف آن به گونه ای است که می توان پودر قهوه، غلاف یا کپسول را در آن قرار داد.

طراحی و جنس بدنه قهوه ساز.

البته مهم ترین نکته در خرید دستگاه قهوه ساز به جنس و طراحی بدنه دستگاه مربوط می شود. زیرا طراحی زیبا و جذاب، دکوراسیون منزل را حفظ می کند و جنس بدنه ارتباط مستقیمی با زندگی آنها دارد. به طور کلی استفاده از کیس فولادی ضد زنگ بهترین گزینه است.

قهوه ساز همه کاره

معمولا برندهای مختلف برای جذب مخاطب بیشتر، دستگاه های اسپرسوساز با کارایی بیشتری تولید می کنند. یعنی علاوه بر تهیه قهوه و کاپوچینو، می توانید قهوه فرانسوی را نیز از دستگاه تهیه کنید. داشتن چندین ویژگی در یک دستگاه مطمئناً محبوبیت آن را افزایش می دهد.

نیوزسل بازدید : 1555 چهارشنبه 15 شهریور 1402 زمان : 11:51 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 135
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 128
  • بازدید سال : 54,671
  • بازدید کلی : 102,898